Mantis Skrevet April 13, 2013 Share Skrevet April 13, 2013 Plastidipen tåler jo i og for seg bremsestøv i seg selv, men det er når du skal fjerne dette at problemet oppstår. Du klarer jo å fjerne noe av det, men jo mer du rubber, jo varmere blir det og da begynner dipen å prelle av også. Tåler ikke noe annet enn lano omtrent før det begynner å mjukne opp og vil av. Tror jeg heller skal prøve å lakke felgene kvite med skikkelig lakk Kjedelig å ikke kunne vokse felgene og holde de vedlike uten å være livredd for at noe mjukt folie skal forsvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet April 14, 2013 Share Skrevet April 14, 2013 Har brukt. Mangen daga no på å lesa å sjekka video på nette å dei vaska med høytrykk å vaskemiddel:). Ser ikkje ut som dei har nokon problem:) Tenkte på å ta firma bilen min. Men skulle fått det ifra USA litt usikker på frakta å leverings tiden. Har ein bekjent i USA som kan sende. Nokon som har prøvd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Parts24 Skrevet April 14, 2013 Share Skrevet April 14, 2013 Du får ikke sendt med vanlig post isåfall, det er farlig gods og kan ikke sendes med fly. Vi har en ordre på gang nå, men alt kommer med båt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet April 14, 2013 Share Skrevet April 14, 2013 Har et gallon og tynner med millitergrønn hvis du er intressert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet April 15, 2013 Share Skrevet April 15, 2013 Da har jeg tatt av min plastidip. Holdt litt over uka før jeg ikke maktet å se på de skitne felgene lenger Folien kom lett av, men jeg var så dum at jeg tok sitrusrens for å fjerne inni bolthullene på felgen. Joda, det løsnet og rant fint utover felgen, men når jeg skulle høytrykksvaske dette her vekk, så ble det en hinne med plastidip utover hele felgen. Ser ut som hele felgen er dyppa i saltvann eller noe slikt. Så jeg får meg en stooor jobb med å fjerne alt dette dritten I tillegg har det spruta litt vann med plastidip i seg utover lakken, så her må jeg polere bort Plastidip er et genialt produkt og konsept, men til sitt bruk mener nå jeg. Kvit dip som ikke tåler kjemikalier på felger er vel ikke akkurat beste komboen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet April 15, 2013 Share Skrevet April 15, 2013 sånn ble det på bilen:) meget fornøyd [ Bilde ] [ Bilde ] Nice! Men tror nok hvitt blir stygt fort ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet April 15, 2013 Share Skrevet April 15, 2013 Det blir det! Skal du holde det skinnende rent, så må du 1. Lakkere ekstremt nøysomt. Her kan man ikke tillate noe ruheter eller ujevnheter i overflaten. 2. Ha green stuff bremseklosser 3. Vaske de med lunket vann hver eneste dag. Da holde jeg meg heller til tradisjonell lakk og felgvoks Skal forsøke å lakke chromelistene mine til shadowline, men jeg er egentlig skeptisk til det. Jeg ble overrasket over hvor lite plastidip egentlig tåler av kjemikalier. Det skal ikke rare såpen til før det begynner å renne utover. Jeg som er så glad i å vaske bil også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fremstad Skrevet April 15, 2013 Share Skrevet April 15, 2013 Har også lyst til å dippe kromlister til shadowline på min e39. Hvor mange bokser regner dere med at jeg må ha da? 4-5? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet April 15, 2013 Share Skrevet April 15, 2013 En kompis som prøvde på en e46 ble ikke bra da plastidippen flaket en der lista oppe møter døra hver gang du lukker den Sent from a galaxy far far away Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Parts24 Skrevet April 16, 2013 Share Skrevet April 16, 2013 Angående bremsestøv så er jo det er problem når det gjelder plastidip, spesielt på hvitt. Jeg var i New York i fjor og fikk se proffer bruke dette på nært hold, og de hadde ikke slike problemer. De hadde produkter til alt, feks "Brake Dust Pro" som tok alt av bremsestøv uten å skade dippen. Det luktet grusomt, men det fungerte veldig bra. Fant en video med Fonzie også her: Mye av nøkkelen er riktig mengde med dip, eller mye for å si det slik.. Iallfall det inntrykket jeg fikk. Vi har en palle med 768 bokser på vei snart:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bac023 Skrevet April 16, 2013 Share Skrevet April 16, 2013 jeg har brukt plasti dip på mine chrom lister rundt vinduene:) det blei strøkent og jeg har brukt avfetting og høytrykk uten problem:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bac023 Skrevet April 16, 2013 Share Skrevet April 16, 2013 hvor får man kjøpt brake dust pro sprayen? dipyourcar.com sender ikke til norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet April 16, 2013 Share Skrevet April 16, 2013 jeg har brukt plasti dip på mine chrom lister rundt vinduene:) det blei strøkent og jeg har brukt avfetting og høytrykk uten problem:) [ Bilde ] Tok du av listene eller? Sent from a galaxy far far away Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bac023 Skrevet April 16, 2013 Share Skrevet April 16, 2013 jeg tok ikke av listene. maskerte ca 5 cm unna listene. så var det bare å dra det av rundt listene la ca 5 strøk. 2 bokser brukte jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bac023 Skrevet April 16, 2013 Share Skrevet April 16, 2013 fikk et tips om at sonax felgrens fra chlas ohlson skal ha samme effekt som brake dust pro fra dipyourcar.com. så da har jeg bestillt noen flasker. kommer me info da dette er prøvd ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå