Gå til innhold

Plastidip, erfaringer?


///Johnsen
 Share

Anbefalte innlegg

Plastidipen tåler jo i og for seg bremsestøv i seg selv, men det er når du skal fjerne dette at problemet oppstår. Du klarer jo å fjerne noe av det, men jo mer du rubber, jo varmere blir det og da begynner dipen å prelle av også. Tåler ikke noe annet enn lano omtrent før det begynner å mjukne opp og vil av.

Tror jeg heller skal prøve å lakke felgene kvite med skikkelig lakk :) Kjedelig å ikke kunne vokse felgene og holde de vedlike uten å være livredd for at noe mjukt folie skal forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt. Mangen daga no på å lesa å sjekka video på nette å dei vaska med høytrykk å vaskemiddel:). Ser ikkje ut som dei har nokon problem:)

Tenkte på å ta firma bilen min.

Men skulle fått det ifra USA litt usikker på frakta å leverings tiden.

Har ein bekjent i USA som kan sende. Nokon som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt av min plastidip. Holdt litt over uka før jeg ikke maktet å se på de skitne felgene lenger :(

Folien kom lett av, men jeg var så dum at jeg tok sitrusrens for å fjerne inni bolthullene på felgen. Joda, det løsnet og rant fint utover felgen, men når jeg skulle høytrykksvaske dette her vekk, så ble det en hinne med plastidip utover hele felgen. Ser ut som hele felgen er dyppa i saltvann eller noe slikt. Så jeg får meg en stooor jobb med å fjerne alt dette dritten #-o I tillegg har det spruta litt vann med plastidip i seg utover lakken, så her må jeg polere bort :roll:

Plastidip er et genialt produkt og konsept, men til sitt bruk mener nå jeg. Kvit dip som ikke tåler kjemikalier på felger er vel ikke akkurat beste komboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir det!

Skal du holde det skinnende rent, så må du 1. Lakkere ekstremt nøysomt. Her kan man ikke tillate noe ruheter eller ujevnheter i overflaten. 2. Ha green stuff bremseklosser 3. Vaske de med lunket vann hver eneste dag.

Da holde jeg meg heller til tradisjonell lakk og felgvoks :)

Skal forsøke å lakke chromelistene mine til shadowline, men jeg er egentlig skeptisk til det. Jeg ble overrasket over hvor lite plastidip egentlig tåler av kjemikalier. Det skal ikke rare såpen til før det begynner å renne utover. Jeg som er så glad i å vaske bil også #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående bremsestøv så er jo det er problem når det gjelder plastidip, spesielt på hvitt. Jeg var i New York i fjor og fikk se proffer bruke dette på nært hold, og de hadde ikke slike problemer. De hadde produkter til alt, feks "Brake Dust Pro" som tok alt av bremsestøv uten å skade dippen. Det luktet grusomt, men det fungerte veldig bra.

Fant en video med Fonzie også her:

Mye av nøkkelen er riktig mengde med dip, eller mye for å si det slik.. Iallfall det inntrykket jeg fikk.

Vi har en palle med 768 bokser på vei snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...