Gå til innhold

Diff bytta, men resultat ble litt halvveis. Se siste innlegg

JonasFB
 Share

Anbefalte innlegg

Obs..tenk på at dette er ting som roterer fort, greit å beholde orginalgeometrien så man ikke flytter massesenter og skaper vibrasjoner

Tull, skrue nr 2 roterer da ingen steder.

Du tenker nok på boltene som fester mellomaksel til diff.

Gjør som nevnt tidlige, bolt igjennom med mutter. (husker ikke om det er plass til dette?)

Når jeg måtte bytte var jeg faktisk så heldig at jeg så at disse gjengene ikke var helt gode (rust) og frisket dem opp før jeg monterte.

Det er ikke de villeste kreftene igjennom denne bolten så en om det er plass bruk en gjennomgående, uten å borre opp hullet.

Ang den som sitter nå kan du kanskje kappe litt av slik at du får bedre plass til å ta den ut? Husker som sakt ikke helt hvordan det der var..

En siste mulighet som er vell drøy, du få diffen min og bytte innmat :wink: (kronhjul mangler 2 tenner)

Er det noe særlig at diffen står skrått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke de fire skruene som fester mellomakselen til diffen jeg snakker om Azeton. Her mener jeg skrue nr. 2 på bildet som tidligere nevnt. Det er gjengene i feste på diffen som ble ødelagt, mest sannsynelig skrua også. Derfor er diffen strammet til rammeverket kun på den en siden og i festet forran. Derfor jeg mener det er en liten skjevhet i selve diffen (kommer av at jeg bare fikk strammet den ene skrua ordentlig inntil,. Den andre er mer eller mindre kilt fast) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs..tenk på at dette er ting som roterer fort, greit å beholde orginalgeometrien så man ikke flytter massesenter og skaper vibrasjoner

Gjør som nevnt tidlige, bolt igjennom med mutter. (husker ikke om det er plass til dette?)

Når jeg måtte bytte var jeg faktisk så heldig at jeg så at disse gjengene ikke var helt gode (rust) og frisket dem opp før jeg monterte.

Det er ikke de villeste kreftene igjennom denne bolten så en om det er plass bruk en gjennomgående, uten å borre opp hullet.

Ang den som sitter nå kan du kanskje kappe litt av slik at du får bedre plass til å ta den ut? Husker som sakt ikke helt hvordan det der var..

En siste mulighet som er vell drøy, du få diffen min og bytte innmat :wink: (kronhjul mangler 2 tenner)

Helt riktig :D Jeg blinksa å trudde det var snakk om feste mellom aksel og diff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men går vel forsåvidt ann å kjøpe en tilsvarene skrue som nr. 2 og bolte denne også. Er fult mulig. Spørsmålet er vel om jeg finner en lang nok skrue i samme dim (M12X1,5X80 ZNS3)? Den skrua jeg trenger må vel være ca 10cm. Noen som vet hvor jeg finner skruer i alle slags dimensjoner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du har Tess i nærheten så plager dei å ha masse forskjellige skruer.

Bor i ski, og ser det ligger noen som heter Tess der! Får vel ta en tur og spørre en dag, om ikke biltema har, men skal jo litt til å finne akkurat denne dimensjonen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En siste mulighet som er vell drøy, du får diffen min og bytte innmat :wink: (kronhjul mangler 2 tenner)

Er det noe særlig at diffen står skrått?

Nei, så klart er det ikke det.

Var jo nettopp derfor jeg mente han burde få byttet ut bolten som nå er def slik at diffen ligger skikkelig ann på begge sider :roll:

Tess har bolter, wurth, Byggmaker på ski har også i 12.9 kvalitet mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom wurth istad. Der selger de bare store esker, men hadde forsåvidt riktig bolter. Men er litt kjipt å sitte igjen med 50 bolter, 100 muttere og 200 ringer. Hehe. Også vil jo dette koste en formue, da jeg kun trenger en av hver! :P

Finnes det ikke noen sted der de har "selvplukk" av bolter? Vet at de har det på biltema, men har tenkt å holde meg unna disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...