Gå til innhold

Caterham. Jaguar XK8 og Cayenne Turbo selges. Side 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg vurderer og selge morrobilen min da jeg skal flytte, og må prioritere kjøp av leilighet. Det vil også være mangel på parkering der jeg skal flytte.

Bilen er registrert som en Triumph, den har også Triumph motor, en Triumph spitfire stage 3 trimmet motor av PRI-race (http://prirace.com/page/spitfire-engines)

Bilen er nyrestaurert og har blitt igjennomgått med en såkaldt nut-job. Det er blitt gjort alt for mye til og skrives her. Men jeg kan nevne noe.

Karosseriet er laget nytt av proffesjonelle blikkenslagere, bilen er også nylakkert på lakkverksted.

Det er montert breiere bakskjermer med helt nye baklykter på den. Følger også med nye klarglass-glass til baklyktene.

For og fylle ut skjermene bak er det spesialbestilt felger på 8 og 8,5"x13 fra Imagewheels med vanvittig kant. Disse er skodd med Avon ZZR gateslicks (passende slicks for en såpass lett bil)

Framskjermene som orginalt var de såkalte "clamshells" er byttet ut med korte "sykkelskjermer" som bare dekker dekket og svinger med de. De orginale clamshells skjermene følger selvsagt med.

Frembremsene er byttet til greenstuff klosser, samt slissa og borra skiver. Bake medfølger helt nye bremsko og alt man trenger for og få det som nytt der og.

Motoren som sagt er en Stage 3 trimmet Triumph Spitfire motor, denne er tilpasset en Type 9 Ford sierra girkasse, Mellomaksling er laget på mål av Powertrain Europe (Kvittering medfølger). Men den orginale 4trinns + overdrive kassen kan medfølge om ønskelig. Motoren har elektronisk tenning, 4 forgassere og 4x2x1 grenrør. Eksosen er i rustfritt og kommer ut av siden på bilen, og inn i en karbon-motorsykkel potte (Dette gjør att bilen får en rå lyd!) Det rustfrie eksosanlegget er sveiset av proffesjonelle. Det sees tydelig på sveisene.

Rammen ble syrebehandlet og lakkert opp igjen for og få det som nytt. Rammen er lakkert i sort, med karroseriet er lakkert i Rosso Corsa (den velkjente Ferrari rødfargen)

Jeg kommer også til og foliere to hvite farts-striper over hele bilen med tiden, om den ikker er solgt til da. Disse vil selvsagt være mulig og ta av igjen uten problemer.

Ledningsnettet er lagt opp nytt i sin helhet av fagmann. Kabler frem til frontlykter, blinklys, tempmåler etc. Er lagt i rør på undersiden av øverste karrosseristolper, så de er nærmest usynlig. Fint gjort med elegante brytere i dashbord under målere, speedometer og turteller.

Alle målere, samt speedo og turteller er nytt.

Det aller meste du kan tenke deg på bilen er nytt.

Motoren er trimmet for over 100.000,-

Har masse kvitteringer på deler som er nye.

Send gjerne mail til Kckd (at) Acel.no om du har spørsmål.

Bilen vurderes solgt til 220.000 kr. Langt under selvkost!!

Kan også byttes i noe annet morro. (Må ikke selge da jeg har oppbevaringsplass, og vet dette er en bil som ikke kommer til og synke i verdi, heller stige. Da disse bilene ikke er mulige og få på skilt i Norge lengre)

Benytt deg av tjangsen til og få noe som ikke nabon har!

Mvh. Kjell-Christian Krohn Dale

Flere bilder kommer så fort jeg har fått tatt noen. Legger ved ett bilde hvor framskjermene enda ikke er montert.

NB: Det er heller ikke problemer med og kjøre denne bilen om du er høy. Jeg er selv 192. høy og har ikke ett problem med plassen i denne bilen.

2eunz39pdfyuwzm5j888.jpg

cfmcqxhi6p40im1vv48j.jpg

i0dx0plvsc7m1kew9883.jpg

0qelk6sn548fab8cmps0.jpg

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=1512960;Modified=1349727829

• 1 month later...
  • 2 months later...
Skrevet

Takk for svar, har motatt endel bytteforslag. Men ikke i noe interresant.

Folk må gjerne komme med bud, men selges allerede til langt under selvkost. Bare motoren i bilen koster rundt 100.000 og bygge.

Selges ikke for jeg desperat trenger pengene, men for jeg syntes det er synd at denne bilen skal stå å støve ned i en garasje. Jeg kommer til og savne den, men vil ikke få muligheten til og bruke den på ett par år, da jeg nå bor i Oslo.

PM gjerne om du er interresert, eller send SMS på 99332300

Skrevet

Hehe, denne er jeg ikke så gira på og la stå på ett lager hvor flere jeg ikke kjenner har tilgang til det. Dessuten er det ikke så greit for en student og leie oppbevaringsplass til en bil som knapt vil bli brukt, for min del kommer bilen kun til og bli brukt i sommerferiene når jeg er hjemme i Ålesund.

Jeg tenker om ingen er interresert, så får den stå godt i sin gode og lune garasje til jeg eventuelt flytter tilbake til Ålesund / en annen plass hvor jeg har tilgang på privat garasje.

Skrevet

Det tenker jeg meg du kan, du får komme med ett akseptabelt bud da vet du, er littegranne arbeid som gjenstår før den er 100% ferdig, var planlagt og gjøre før salg, men kan gå billigere om kjøper fikser dette selv (klippe til gulvmatter inne i bilen, borre og skru inn tappene kalesjen skal festes i, og feste platene i bagasjerommet (for og få bagasjerom igjen) - Alt av deler medfølger.

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...