RF91 Skrevet Oktober 8, 2012 Skrevet Oktober 8, 2012 Jeg skal ta ned taktrekket i E30'en for å bytte det ut med et svart et. Eneste problemet er at det sitter som støpt bak ved pakningen på innsiden av bakruta. Har lirka i det med et skrujern og dratt ganske bra, men er redd for å ødelegge noe. Noen som har et tips på lager om hvordan jeg bør gå fram? Mvh Rune Følid
Larsinnj Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 Bakrute og sideruter bak må vel ut for å få ned trekket om jeg ikke tar helt feil.
jorg1s1 Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 Du må nok ut med rutene ja, skal godt gjøres å få ut trekket ellers når det ligger rundt kanten.
RF91 Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2012 Er en 4dørs, så siderutene må nok ikke ut. Men at bakruta må ut hadde jeg ikke trodd. Får kikke på det igjen seinere i dag!
tommyheimberg Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 Tar jo bare 5 min å ta ut bakruta da denne ikke er Lima:-) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
RF91 Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2012 Etter deres kloke ord er bakruta ute og taktrekket delvis nede i skrivende stund. Det neste hinderet er ved takluka... Den går ikke langt nok bak slik at jeg kan komme til de små skruene som holder den lista over taktrekket på plass. Og hvis jeg kjører den fram og opp så er det dukka opp ei eller annen skinne Må hele takluka ut eller?
Jørgen Lie Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 Kanskje du løser problemet ved å ta av selve luka?? Mener den er festet i noen torks, slik at du tar av bare luke, uten noen som helst mekanismer
RF91 Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2012 Veit kaaanskje hvilke skruer du mener. Såg kanskje et par torx-hoder der tidligere. Skal sjekke på torsdag da jeg regner med.jeg ikke får tid i morgen. Takk for hjelpa, alle sammen
Jørgen Lie Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 Tror du skal klare å ta den av uten særlig mikk makk. Må vel kanskje kjøre den litt frem/opp for å nå i alle skruene på sidene kanskje! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå