Kattlikzm Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 Hei! har noen erfaring med Simons effektanlegg? Har en e46 320CI 2000 modell. Tenker å bytte til Simons bakpotte. Vil det gi grom lyd eller bør jeg bytte flere deler for å få bedre lyd? Har noen anbefalinger til andre bedre eksosanlegg? Takk på forhånd
glue Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 hadde simons bakpotte på min 320i, var en nydelig lyd! rett og slett nydelig! Når noen prøvde bilen min, og jeg sto igjen ble jeg nesten stolt ^^ har en liggende klar med stuss byttet til orginal, og deretter dobbel upswept,
Hpi Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 Hadde 2 sett Simons på en Volvo 740 Turbo jeg hadde og som sagt så er det skikkelig flott lyd i dem. Det jeg hadde var 2.5" Det jeg ikke var fornøyd med var levetiden, Brukte vel opp 2 sett på 6 år og det er ikke så imponerende men synes heller ikke passformen stemte helt så det stod alltid litt i spenn eller hang litt lavt under bilen. Fikk det aldri til å passe helt 100 % men dette var som sagt Volvo og ikke Bmw.
Kattlikzm Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2012 hadde simons bakpotte på min 320i, var en nydelig lyd! rett og slett nydelig! Når noen prøvde bilen min, og jeg sto igjen ble jeg nesten stolt ^^ har en liggende klar med stussbyttet til orginal, og deretter dobbel upswept, Hadde du kun bakpotte delen eller andre deler og? De på verkstedet mener de kun kan bytte bakpotte og midtpotte til noe kalt "big 63" lyddemper. Vil det gi en grom lyd eller er det bortkastet tid og penger? Setter stor pris på svar
glue Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 tror det blir mye jål for lite. jeg hadde bare kappa orginalanlegget rett før overgangen til den bakre lyddemperen. og satt på nå flexirør og klemmer en god jævel med eksospasta ble ganske så bra, fort gjort også. Jeg har fjærnet innmat i katalysator, vet ikke om det har noen innvirkning på lyden
baremats91 Skrevet Oktober 9, 2012 Skrevet Oktober 9, 2012 har 3" simons anlegg fra etter kat. og bakover, fjernet også katalysatorene. (er en Audi S6 2.2T) veldig grom lyd i min, eneste som trekker litt ned er prisen, betalte 5800kr for eksosen min, hadde klart å lage eksos selv med enda penere lyd og for halve prisen
Kattlikzm Skrevet Oktober 12, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2012 har 3" simons anlegg fra etter kat. og bakover, fjernet også katalysatorene. (er en Audi S6 2.2T) veldig grom lyd i min, eneste som trekker litt ned er prisen, betalte 5800kr for eksosen min, hadde klart å lage eksos selv med enda penere lyd og for halve prisen De jeg var hos ga meg et tilbud på 6000 kr. Det innebærer bytte til Simens bakpotte og lyddemper. 6000 for det?! Er ikke det litt mye? Tenker å droppe eksosen for en stund og heller bruke penger på Dynavin!
baremats91 Skrevet Oktober 17, 2012 Skrevet Oktober 17, 2012 har 3" simons anlegg fra etter kat. og bakover, fjernet også katalysatorene. (er en Audi S6 2.2T) veldig grom lyd i min, eneste som trekker litt ned er prisen, betalte 5800kr for eksosen min, hadde klart å lage eksos selv med enda penere lyd og for halve prisen De jeg var hos ga meg et tilbud på 6000 kr. Det innebærer bytte til Simens bakpotte og lyddemper. 6000 for det?! Er ikke det litt mye? Tenker å droppe eksosen for en stund og heller bruke penger på Dynavin! grunnen til at det er så dyrt er at det er lagd i rustfritt og ikke slik det var før da de var lakkert svart og rusta sunt etter en vinter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå