Gå til innhold

215-dekk på 8,5" felg med lavt innpress på 3-serie.

R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kjører med 5-seriefelger på E36, og som kjører med 215-dekk på 8,5" felg? Har et sett med 8,5 x 17" felger som jeg vurderer å sette på min E36, men usikker på hvilken dekkdimensjon jeg skal gå for. Har et sett med 205/40-dekk, men synes det blir litt for lite dekk.. Tror derfor 215/45 vil bli bedre, men usikker på om det vil passe. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med 215/45-17 på 8,5" med ET35 bak.

Har du mye senk må du nok valse og gå for 205, for jeg har ikke akkurat mye klaring med mitt innpress :)

Felgene jeg snakker om har ET på rundt 15, altså så stikker de enda lenger ut enn dine...

PenguiN; Takk for link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 205/40-17 på 8,5" forran og bak på den gule coupé'n. Det var på noen bbs hvor jeg er ganske sikker på et var 15. Den var valset bak, men det gikk med litt camber. Tror 215/45 blir for høyt, mulig det går med 215/40.

Dekkstrekken er litt avhengig av hvilke dekkmerke du bruker og hva du liker, men 205/40 går ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med 215/45-17 på 8,5" med ET35 bak.

Har du mye senk må du nok valse og gå for 205, for jeg har ikke akkurat mye klaring med mitt innpress :)

Felgene jeg snakker om har ET på rundt 15, altså så stikker de enda lenger ut enn dine...

PenguiN; Takk for link.

Klar over det :) har du mye dekkstrekk og ikke så voldsom senk vil dekkene mest sannsynlig gå klar av hjulbuene bak, men ikke med mye margin! Garanterer ingen ting selvfølgelig.

Ville gått for litt lavere profil eller bredde på dekkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...