Gå til innhold

E38 740iA på vinterføre?

Hjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har funnet meg en 1998 E38 740iA som jeg lurer litt på å kjøpe.

Noen som kan svare på hvordan disse er på vinterføre?

Lite erfaring med 7-serie generelt.

Egentlig på utkikk etter facelift og diesel, men ble litt forelsket i denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker E38`n godt på vinterføret jeg hvertfall. Tung og stødig bil, og med gode dekk er det heller ikke noe problem med fremkommeligheten. Er ikke alltid helt fornøyd med hvordan antispinnfunksjonen fungerer riktignok, da jeg heller ville hatt sperre. Men er jo bare å slå den av :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri prlvd 740n på vinteren men brukte 730n på vinteren. den lå godt på veien og tok seg veldig godt fram. kjørte piggfritt på den. denne var også uten antispinn.

jeg og en kompis prøvde oss litt på oppdal. han hadde en e39 med piggdekk. han hadde ikke sjangs å komme opp de bakkene jeg klarte. kom meg opp til hytta til røkke bla. :)

men 740n får stå inne. sparer bilen for mye da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar :)

Broren din blitt kjendis? Syns jeg så han på tv`n her om dan :P

Vegard har en tendens til å plutselig dukke opp hvor som helst han ja :wink:

Ligger det an til budrunde på den bilen siden dere er to som er interessert? Eller kommer du evt. til å gi slipp på den om så? Greit å vente til du finner en du blir fornøyd med, både med tanke på motor og utstyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for svar :)

Broren din blitt kjendis? Syns jeg så han på tv`n her om dan :P

Vegard har en tendens til å plutselig dukke opp hvor som helst han ja :wink:

Ligger det an til budrunde på den bilen siden dere er to som er interessert? Eller kommer du evt. til å gi slipp på den om så? Greit å vente til du finner en du blir fornøyd med, både med tanke på motor og utstyr :)

De to det er snakk om er meg og dama :) Hun har IKKE lyst på E38. Mest gla i 5-serien, men jeg har jo E39 fra før som hun kan kjøre :P

Men ser dessverre ut som det blir E61 :( Så da blir det nok E38 når jeg skal bytte ut 525DAT`n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...