a100abt Skrevet Desember 11, 2012 Share Skrevet Desember 11, 2012 Nå er det vel en regel om maks 3500kg hengervekt ved ordinær påløpsbrems, og da har man problemer med å komme noe særlig over 7000kg totalt uansett, da man skal lete lenge etter kjøretøy for klasse B som har opplegg for luft eller hydraulisk brems. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Fra lokalavisa:"Vegdirektoratet har derfor utsatt fristen for den praktiske prøven til 1. juli. Men den teoretiske delen må du ha klart innen 19. januar. " http://www.ta.no/motor/article6387645.ece Det er for å ta "gamle" BE? Nei, og nei. Først, hvis du gjennomfører den obligatoriske (ikke "teoretiske" ) delen av opplæringen før 19. januar og kjører opp mellom 19. januar og 1. juli, får du nytt førerkort med gammel opplæring. Dvs. du trenger to kjøretimer og evnt. lastsikringskurs; og får BE med maks. tilhengervekt 3500 kg. Kjøreskolene ser ut til å kjøre full rulle med lastsikringskurs i desember og januar, så løp og bestill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Nå er det vel en regel om maks 3500kg hengervekt ved ordinær påløpsbrems, og da har man problemer med å komme noe særlig over 7000kg totalt uansett, da man skal lete lenge etter kjøretøy for klasse B som har opplegg for luft eller hydraulisk brems. Det er også litt begrenset hvor mange tilhengere som har høyere totalvekt enn 3500 kilo, så den praktiske betydningen av å ha påtegnet maksvekt for tilhenger i førerkortet, tror jeg blir liten for mange. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skiern Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Jeg har oppkjøring på BE 15. januar. Noen som vet om det er anledning til å kjøre opp med egen bil og henger, eller er det krav om ekstra sett pedaler? 2500,- for å låne bil og henger i 20min er rimelig drøyt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Jeg har oppkjøring på BE 15. januar.Noen som vet om det er anledning til å kjøre opp med egen bil og henger, eller er det krav om ekstra sett pedaler? 2500,- for å låne bil og henger i 20min er rimelig drøyt.. Det tviler jeg sterkt på at du får lov til..... Skal være en viss last på hengeren også. Kostet akkurat over 5000.- inkl alt nå når jeg tok det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnusrc Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Jeg har oppkjøring på BE 15. januar.Noen som vet om det er anledning til å kjøre opp med egen bil og henger, eller er det krav om ekstra sett pedaler? 2500,- for å låne bil og henger i 20min er rimelig drøyt.. Det er lenger kjøretime en 20 min vel? Jeg hadde oppkjøring i går og det varte i 1 time. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Ikke anledning til å kjøre egen bil nei, skal ha dobbelt pedalsett nå, dette er endra for 2-3 år siden, før det kunne man kjøre opp til be med egen bil om vekt på bil og henger var i følge kravene. Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skiern Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Jeg har oppkjøring på BE 15. januar.Noen som vet om det er anledning til å kjøre opp med egen bil og henger, eller er det krav om ekstra sett pedaler? 2500,- for å låne bil og henger i 20min er rimelig drøyt.. Det er lenger kjøretime en 20 min vel? Jeg hadde oppkjøring i går og det varte i 1 time. Ok da, uansett høy timepris Ser du er fra Askim, kjørte du opp i Mysen? Er det kjøring langs veien og rygging rett bakover og i sving du måtte gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Fint å få det bestått det ja... opp til 7500kg ja vis det er det du kaller ubegrenset Er ingen vektbegrensning på gamle BE. Det stopper i tilhengervekt på bil og henger bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnusrc Skrevet Desember 13, 2012 Share Skrevet Desember 13, 2012 Jeg har oppkjøring på BE 15. januar.Noen som vet om det er anledning til å kjøre opp med egen bil og henger, eller er det krav om ekstra sett pedaler? 2500,- for å låne bil og henger i 20min er rimelig drøyt.. Det er lenger kjøretime en 20 min vel? Jeg hadde oppkjøring i går og det varte i 1 time. Ok da, uansett høy timepris Ser du er fra Askim, kjørte du opp i Mysen? Er det kjøring langs veien og rygging rett bakover og i sving du måtte gjøre? Ja, kjørte opp i Mysen Kjørte i Mysen sentrum, landevei og motorvei. Du får 3 rygginger. Jeg fikk rett bakover og inn en vei(sving) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå