Gå til innhold

sladrechip

bmw-520i
 Share

Anbefalte innlegg

Så dette på nyhetene i dag. Må si jeg er litt usikker på hva jeg skal mene om dette, det er snakk om en liten plugg som skal kobles til obd2 kontakten så viss du har e36 eller gamlere så slipper du unna. Den registrerer farten din men også bråe oppbremsinger og svinger eller generelt bråe bevegelser. Det må jo være lov får en ferskis å leke seg litt på en tom parkeringsplass på kveldstid eller lignende, det ble jeg isåfall oppfordret til av kjørelærern min for å lære bilen å kjenne med litt skrenskjøring og lignende på glatt underlag osv.

Kan se nytten av dette til en viss grad men...

Det neste steget blir da at alle biler skal få en sånn dings og at det blir politiet som skal overvåke det hele :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull! Mener jeg, hvorfor skal de sladre? Vedkommende er da 18 og myndig. Og kan kjøre hvordan han selv vil, uten at foreldrene skal ha noe å si. Dersom de ikke stoler på sønnen/datteren sin bør de heller la være å lane bort bilen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe unødvendig tull, var det ikke bedre NAF brukte tiden sin på de stadig økende drivstoff prisene og bilavgifter på villspor. Denne chippen skal altså hjelpe foreldrene å overvåke sine allerede voksene barn, på tide å heller la barna vokse opp å ta ansvar for sine egene handlinger.

Husker fattern trua med at han kunne gå inni i Idriven på E60en deres å se hvor fort jeg hadde kjørt når jeg hadde lånt den som lappferks 18 åring. Jeg visste jo at dette var ren bullshit og kjørte som 18 åringer flest i foreldrenes bil, altså tidvis hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAF er en håpløs organisasjon, og gjør lite med hva som faktisk interesserer en norsk bilist.

Liker faktisk amcarklubben bedre, da de prøver å få til flere slike saker, som feks ombygging av biler.

Jeg vil ikke ha en chip som overvåker meg.. No way. Må da bli mulig å lure denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...