Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken deler trenger jeg for å overhale vanos'en min? Vanos min lager lyd når den blir varm og er dårlig drag i bilen. Er snakk om en M50B20 enkel vanos.

Linker:

https://www.koed.no/2.1.1.asp?bokstype= ... eord=vanos

Er dette riktige deler?

http://www.beisansystems.com/products.html

Er det de to øverste jeg trenger her?

http://www.drvanos.com.

Noen som har erfaring med dem?

Hvem burde jeg gå for?

Takker på forhånd! :)

Skrevet

Må da være noen som har peiling? Har tenkt å bestille i dag så hadde vært kjekt å vite det i dag da jeg ikke har fått svar på min tidligere tråd...

Skrevet

Jeg har nå bestilt delene til min E34 525ix 1993 singel vanos, som rasler. Bestilte fra Beisansystems.com. Dette er delene jeg bestilte:

Single Vanos Seals Repair Kit (6-cyl)

Single Vanos Rattle Repair Kit (6-cyl)

17mm Modified Socket - 1/2" Drive

18mm Modified Socket - 1/2" Drive

Soft Vise Jaw Liners

Av pakninger bestilte jeg fra GS:

11120034107 Toppdekselpakning M50/52 09/92-09/95 (Febi) Ny 261.50,-

11361740840 Pakning vanos Ny 58.50,-

(alternative varer, derav den lave prisen)

Jeg var også så heldig å få tak i en brukt Vanos som fortsatt er i orden, så jeg kommer til å overhale den og bytte ut min gamle. Men du får nok den gamle også helt topp igjen med de delene der :)

Skrevet

Jeg bestilte kun dette i går.

Single Vanos Seals Repair Kit (6-cyl)

Single Vanos Rattle Repair Kit (6-cyl)

Verktøyene som trengs får jeg lånt av en kar, så det trenger jeg ikke å kjøpe. Men har ikke kjøpt ny Pakning til vanos. Er det lurt å bytte denne? Eller kan man bruke den på nytt og bruke pakningsstoff uten at det skal begynne å lekke olje ut? Toppdekselpankningen er helt ny som står på bilen min nu, så den blir ikke jeg å kjøpe ny.

Skrevet

Da trenger du ikke å bytte toppdekselpakning, men vanospakningen må du nok ha skal du unngå oljesvetting. Din lokale bilrekvisita burde kunne skaffe den til rundt 100,- :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Trenger iværtfall 2 av det verktøyan. For å låse kjede i slakk posisjon kan du bruke små borer og den pinnen som skal sitte i girkassa/motoren en plass fant jeg ikke, så den droppet jeg å :) Mens låste av kammene og brukte verktøye for å feste på tannhjulet og små borer.

Helt seriøst, før når jeg kjørte i 80 og skulle ta forbikjøring så måtte jeg gire 2 hakk ned å da øka biln sakte i fart og kjøre i 60 sonen i en liten oppoverbakke å akselerer til 80 måtte jeg nesten gire ned 3 hakk fra 5. gire, gikk sykt sakte å akselerer fra 3 gire opp til 80 i en liten oppoverbakke... sånn er det iværtfall ikke nu lenger! :)

Skrevet

Rått å høre :D For min b28 går ikke som den skal. Har allerede kostet på flere deler, og vanosen er det eneste som gjenstår. Får håpe resultatet blir like bra som din da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...