Gå til innhold

BMW M5 E34 3,8 Daytona Violet

torbfer
 Share

Anbefalte innlegg

hadde samme symptomer på 540en og da var det svinghjulet som var gåen.

dobbelmasse du har på denne?

forsvinner ristingen etter ca 1500 omdr på frirusing?

Hmm det virker løye, svinghjulet virket heilt fint før når eg satt den til vinterlagring.

Har orgnialt 3,8 svinghjul.

Det er ingen lyd eller risting på frirusing. Nå står den på bukker, eg satt den i gir å gidde den ca 2000 omdr i gir begynnte det, høres ut som det kommer fra kassen. Men det lageret som sitter innforbi svinghjulet inni motoren kom ut første gang eg hadde kassen av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det nok ikke svinghjulet nei.

har du byttet sentreringen på mellomaksel også? den foran med hardy som går inn i kassen.

lageret i svinghjulet kan ligge løst eller det er litt tight fit, mitt kom også lett ut når eg byttet motor, men ingen risting fordi om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det nok ikke svinghjulet nei.

har du byttet sentreringen på mellomaksel også? den foran med hardy som går inn i kassen.

lageret i svinghjulet kan ligge løst eller det er litt tight fit, mitt kom også lett ut når eg byttet motor, men ingen risting fordi om.

Hva mener du med sentreringen på mellomaksel ? Har aldri vert borti det før.. Men selve akslingen ser bein ut når den får litt turtall, virker som det kommer lyd og risting fra kassen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke litt kast i mellomakslingen da at den sku vert balansert ?? Eg vet ikke men.. Kan det være en mulighet?

Har en ny aksling eg kunne prøvd, men e bare så merkeligt at den plutselig sko begynne med det når den har virket fint før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw. Så rister det på frirusing fra 2000 omdr og oppover. tok av hardy koblingen å prøvde den som sto på før eg begynnte å skru men samme vibrering.. Begynner å lure om det er svinhjulet eg ? virker som vibreringen kommer der fra en plass. Så nå vett eg ikkje heilt ka eg skal gjør, lurte på å prøve å bytte mellomaksling bare for å se først. Har byttet slavesylinder, utløyserlag og hevarm kan dette ha noe å sei ? #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw. Så rister det på frirusing fra 2000 omdr og oppover. tok av hardy koblingen å prøvde den som sto på før eg begynnte å skru men samme vibrering.. Begynner å lure om det er svinhjulet eg ? virker som vibreringen kommer der fra en plass. Så nå vett eg ikkje heilt ka eg skal gjør, lurte på å prøve å bytte mellomaksling bare for å se først. Har byttet slavesylinder, utløyserlag og hevarm kan dette ha noe å sei ? #-o

da høres det ut som svinghjulet for meg.

prøvd med clutch inne og ute på frirusing? samme risting på samme turtall ?

her er hva eg mente med sentrering der med hardy på mellomaksel. del nr 1

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=26&fg=10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da høres det ut som svinghjulet for meg.

prøvd med clutch inne og ute på frirusing? samme risting på samme turtall ?

her er hva eg mente med sentrering der med hardy på mellomaksel. del nr 1

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=26&fg=10

Nei trur bare eg prøvde med clutch ute.

Det er ganske likt på turtall ja, men når den sviver roligt i 1 gir langs bakken merker du ingenting.

Ja såg den hadde fått seg ett lite kakk inni der, men syns det er utrolig at det skal vibrere å riste så Jævli. Bestilte meg den delen i dag faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du prøver med clutch inne og det rister så vil eg tro det er svinghjulet.

har ikke opplevd risting selv når den gummien er fjernet, så tror ikke det er den. men lettere og begynne med de småtingene som ikke koster skjorten.

Okei, tusen takk for tipsene. Solgte akkurat svinghjulet mitt eg :lol: Passer 3,6 svinghjul på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...