Torminator Skrevet Oktober 17, 2012 Share Skrevet Oktober 17, 2012 Ønsker å kjøpe en mellomaksel som passer mellom E36 M52 m/ M3 3,2 6-trinns girkasse og 168-diff (lillediffen). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torminator Skrevet Oktober 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2012 Ingen som vet om? Kan også være interessant med mellomaksel som passer på samme gir/motor men til 188-diffen. Vet blant annet at E36 Alpina B3 3,2 var levert med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjanne Skrevet Oktober 20, 2012 Share Skrevet Oktober 20, 2012 hør med Lasse: 92832727 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Oktober 20, 2012 Share Skrevet Oktober 20, 2012 Hei. Jeg må komme med en rettelse angående Alpina B3 3.2 akslingen. I følge eieren har 328 diffen faktisk samme flens som M3 med 6 bolter på inngående aksling. Det som kanskje kan passe er å bruke fremre del fra en 328ia aksling og bakre delen fra din 320 aksling. Jeg har en slik fremre del liggende. Skal måle hvor mye lenger en aut. kasse er i forhold til en 6 trinns man. kasse. Det er jo ganske mye å justere på lengden på de små E36 akslingene. Kanskje kan du få laget en spacer mellom flensen på kassen og flensen på mellomakslingen. Jeg får kanskje anledning til å måle dette imorgen. I verste fall kan du bruke min aksling til å bruke som emne til å forlenge røret slik at det passer med lengden til din kasse. Flensen er det jo riktig størrelse på. Håper at diffen fungerer bra. Hilsen Eirik. 92 22 65 44. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torminator Skrevet Februar 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2013 Ingen som har altså? Noen som vet om noen som kan få laget en slik aksling da? Gjerne justerbar til både 168- og 188-diff! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 jeg har til z3m. den er noe kortere enn e36 3.2 men har firebolts flens bak. kan måle total lengde på den om du er interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Februar 21, 2013 Share Skrevet Februar 21, 2013 Hei Tor. Jeg tror at Julian sin aksling kan være midt i blinken for deg. Du kommer nok ikke nærmere noe som passer for deg enn denne akslingen. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torminator Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2013 Interessert i totallengede på den akslingen ja JulianS! Z3M har samme 6-trinns kasse som M3 3,2? Mellomaksellageret har samme innfesting og plassering i karrosseri? Er også interessert i delediameter og dimensjon på boltene i enden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Samme kasse ja. Flensen bak er den samme som er på 168 og 188 diffen. Z3m har samme 188 diff som e30.. hvor lag må den være? Hvis den ikke er rett lengse så kan jeg prøve litt forskjellige kombinasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torminator Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2013 Har desverre ikke fått målt eksakt mål, men er denne akslingen delt på samme plass som de andre mellomakslingene til E36 (ikke M3)? Slik at det går an å skjøte med forskjellige bakre deler fra 316-328? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Februar 22, 2013 Share Skrevet Februar 22, 2013 Jeg kom først nå på at Z3 bilene har en del kortere aksling bak. Jeg har kjøpt et par fra 2.8 literen. Der er fremre del lik en 328, men bakre del er mye kortere. Hvis akslingen til Julian har samme type splines som de vanlige E36 og ikke som M3, er jeg rimelig sikker på at du kan bruke fremre del av Z3M akslingen, og bakre del av akslingen som du bruker nå. Skulle du bytte ut 168 diffen med en 188 diff, bruker du bare bakre del av 325 eller 328 akslingen. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Februar 23, 2013 Share Skrevet Februar 23, 2013 Det er det jeg tror også eirik! Skal parre den med en 325 bakdel og se hva som skjer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torminator Skrevet Februar 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2013 Flott! Hvis lageret og skjøten er på samme plass som på andre E36 da, så vil det vel bare være å sette på bakre del av min 320-aksling så passer det rett på 168-diff? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Februar 23, 2013 Share Skrevet Februar 23, 2013 Ja, hvis lageret på Z3M akslingen er av typen med stor mutter og lang splines, skal du enkelt bytte over akslingen. Får bare håpe at lageret med splinesen er på bakre del. Der er akslinger der de er på fremre aksling og. Så nå ser det ut til at du endelig kan få bruke 6 trinns kassen din. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Februar 23, 2013 Share Skrevet Februar 23, 2013 Jeg har evt en annen løsning, kikker på det i morra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå