Kjexx Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Hvordan kan jeg få av lakk som er lakkert utenpå felger? Det er altså ikke gjort noen form for grunnarbeid og en del av lakken flasser av når jeg spyler med høyttrykkspyler.. Den orginale fargen kommer frem.. Men mye av det klarer ikke ht spyler`n å ta...
Steffos90 Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Kjøp en sterk malings fjerner Duxola fungerer veldig bra!!
Kjexx Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2012 Mulig jeg forklarte dårlig.. Orginallakken skal jeg ha.. Bare fjerne det som er lakkert utenpå..
Kristiansan'årn Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 fint smergel papir med vann! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
camxer Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Da kan du egentlig ikke bruke noen maling/lakkfjernere. Hva med å bruke våtslipepapir med ganske fin korning og pusse ned til originallakken for å så rubbe etterpå med autosol til å få det fint igjen? Tenker at du bør ikke begynne med noe grovere enn 1000-1200 papir og så gå på 2000+ for å så avslutte med autosol. Brukte 1200+2000 og autosol for å så få frontlyktene mine på e39en fine igjen og merket at 1200 pusset faktisk litt for mye for min smak. Ble ganske bra da etter 2000 og autosol da Det er veldig viktig å bruke mye vann og spyle av for å kontrollere at ting går den rette veien
Kjexx Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2012 Her har jeg brukt høyttrykkspyler med varmt vann. Det har fungert greit. Hadde jeg hatt høyere trykk hadde det kanskje fungert..
bmwmaxi Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Nå tåler den lakken en del mer, så mulig det løsner hvis du prøver med litt bremseveske. Eller med varmluft og gummiskrape.
kvammis Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Jeg hadde prøvd forsiktig med vasketynner, det har alle lakksjapper. Så lenge det er skikkelig lakk på felgene originalt skal det gå bra, men ikke gnikk for mye/hardt. Det har jeg bruker på jobben for å fjerne spraybokslakk, lakkstøv osv osv.
Thewiz Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Bare bruk duxola, da fjerner du all lakk. Kan du ikke bare spraye / lakkere dem etterpå da? Blir jo mye penere med fersk lakk.
Thewiz Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Ja. Hvis du kjøper 0,5 liter sprayboks er dysene ganske gode for lakkering av små deler. Eller du kan kjøpe deg lakksprøyta, får dem på biltema til en billig penge. Jeg lakka throwingstar deksla mine med sprayboks, ble veldig bra. Spraya med grunning først da
Kjexx Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2012 Hmm.. Bor ikke du i fredrikstad? Får man metallic på boks? Må ha klarlakk og da..
Thewiz Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Bor i fredrikstad ja. Ja, det får man. Handler som regel lakk på BilXtra, de kan blande opp. Det er 1 dag leveringstid. Klarlakk får man kjøpt der også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå