Kjexx Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2012 Blande på sprayboks? Hmm.. Tenker på sprøytelakk du?
Thewiz Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 De kan ihvertfall skaffe riktig lakk type som du selv ønsker. Hvis du tar med lakkkoden til dem, kan de få levert fargen på en 0,5l sprayboks neste virkedag. Hvis du skal bare lakke i vanlig sølvfarge felglakk har de dette overalt. Duxola -> vask -> tørk -> spray på grunning -> spray på lakk -> tørk. Enkelt, billig og bra resultat.
Kjexx Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2012 God ide. Hva med kanten? Duxola-> vask-> autosol?
Thewiz Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Hvis du vil ha speilblank kant hadde jeg smørt på med duxola til du får av all lakken, det kan ta litt tid. Som regel må du smøre på flere ganger, tørke det av, smøre på osv. Når all lakk er av, våtsliper du med våtsliperpapir (sandpapir). Start på 120, derheter 240, 400, 800, 1200 og tilslutt 1500. Når jeg pusset opp mine felger, brukte jeg rundt 6 timer på hver felg på bare våtslipinga. Jeg gjorde det kun for hånd, da jeg ikke hadde dreiebenk eller satt felgene på bil. Når du får en fin og halvblank kant, er det bare å begynne å polere kant med autosol, da får du en veldig fin og blank kant. Det er mye jobb, men det er verdt det. Hvis du ikke skal ha blank polert kant, trenger du vel kun å smøre på med duxola -> vask -> grunning -> lakkering.
Thewiz Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Bilder av mine felger før og etter oppussing.
Kjexx Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2012 Tøft. Fant ut at absolutt grymmeste til å fjerne bremsebelegg inne i felgen uten å skade lakk er fugeskummfjerner fra biltema. Flaske til pistol.. Heelt jævlig bra.
kvammis Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 Har aldri prøvd noe nitrotynner nei. Er ikke noe dyrt for vasketynner, kan evt gå innom et lakkverksted å spørre pent om de kan fylle en halvlitersflaske til deg for en billig peng. Husk at polert kant = mye vedlikehold. Er de pen i lakken under hadde jeg ikke vært i tvil
Kjexx Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2012 Du hadde beholdt de som de er mener du?
Thewiz Skrevet Oktober 18, 2012 Skrevet Oktober 18, 2012 HHusk at polert kant = mye vedlikehold. Er de pen i lakken under hadde jeg ikke vært i tvil Nesj, en rask runde med en fille og autosol fikser det. Er like mye "jobb" som å holde bilen ren.
Kjexx Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2012 Kanten på mine må pusses ned anyways..
blå528bergen Skrevet Oktober 19, 2012 Skrevet Oktober 19, 2012 Bilder av mine felger før og etter oppussing. bra jobb på de felgene der . ikkje mange som gidd å bruke så mye tid .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå