Gå til innhold

Nord-Bingen Custom - Nå også på facebook -> s.6

NBCustom
 Share

Anbefalte innlegg

Kan vi diskutere porsche her?

:lol:

Er bare å dra til med Porsche-svada om du føler for det :mrgreen: Man må kunne blogge om bil og MILFer, når andre blogger om undertøy og negllakk :mrgreen:

Porsche har laget mye rått, blant annet 935, 928 og 356, i tillegg til de mer kjente modellene naturligvis. 928 har jo v8 som jeg er stor fan av, og den provoserte det etablerte Porsche-miljøet. :) Jeg var en penislengde unna å kjøpe en 928 strosek i 2010, som ble solgt rett foran nesa på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...jeg kødda... har andre tråder å diskutere porsche på :P

Forstod ironien, men følte for å gråte litt offentlig av å ikke eie en strosek 928 #-o 120.000 for en slik Porsche måtte vært billig?! 350hk v8, og et heftig "bodykit" var det på denne... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 1 month later...
Er det noe fart her da?:)

Hei du! Det har vært stille pga skulegang. Men snart sommerferie, og da blir det nye muligheter :D

A: Har fått konvertert IS'n tilbake til turbo nå. Men måtte kjøpe ny bensinpumpe (Bosch 044). Straks skulen e ferdig skal den monteres.

295557_436874509727753_860230295_n.jpg

Og felger til Xr4i er handlet inn, 9x16 - 215/40:

522134_454287457986458_919085355_n.jpg

Skal også handle sveiseapparat nå, så da blir det full rulle på 745n når det er i boks! Her gjenstår det å montere ny hjulbue, hellakkering, nye støtdempere og fjærer. I tillegg blir det kanskje litt lett frisering på den etter hvert. :wink: Hjul e i boks!

Går ting etter planen skal det meste være gjort i løpet av sommeren på den også, men på denne skal det ikke foretas raske løsninger, så det vil ta tid. Satser på at den er klar til treff i 2014.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det er noe fremgang;)

Sierraen er banebil det da eller?:)

Skal du bruke 745'n i sommer da, eller er den ikke kjørbar?:)

Sierra is turboen e herjebil på prøveskilt! :wink:

Vi får se hvordan arbeidet kommer til å gå på 745n, og hvor mye tid jeg får til overs. Vil ikke ta noe raske nødløsninger på den, siden det er drømmebilen min.

Den er veldig bra utenom de to feilene. Planene er altså:

A: bytte en hjulbue, og da hellakkere for ikke å få skille.

B: bygge om til vanlige dempere og fjærer fra nivåreg.

Den er rett og fin i karossen, bra for rust ellers, og teknisk bra. Så bra utgangspunkt heldigvis! Ser jeg at arbeidet går bra, så skal jeg selvfølgelig kjøre med den i år, men tror jeg satser mest på 2014.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg gleder meg til å se den ferdig:)

Takker! Det gjør jeg også, og det klør i fingrene for å få begynt på den igjen :)

Forresten så glemte jeg å nevne det viktigste som har skjedd på bilfronten.. Jeg "vant i lotto" vil jeg si i overført betydning.... Jeg fikk nemlig kjøpt noen originale 30 år gamle BRABUS-kantfelger i 16"!!!!! Må restaureres, men garantert av de grommeste hjula i landet. De ligger foreløpig hos selger i Tyskland, og skal hentes ved anledning! Kjøpere fra hele verden ringte, men jeg stakk av ved et raskt "kjøp nå"-bud med en gang de kom ut :applause:8):twisted: Disse har jeg ikke bilder av, og finner heller ikke på nettet. Bare synd at det er en stund til w123n blir ferdig :roll::(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Likte den herje-sierraen....hadde en sierra for et par år siden selv, type veldig herje-bil. Spant faktisk overraskende bra på tørra, bare noen meter i revers først, så røske en skikkelig rivstart fra helvete så var begge hjula i godt driv med helt åpen diff. Taket den til slutt på vinterføre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem i natt etter en seig tur til Syd-Sverige, noe som resulterte i en nyanskaffelse. Reiste med tog hele tirsdagen, og var framme på kvelden. Eieren av bilen hadde masse grombiler, alt fra Ferrari, via e34 Alpina til e23 745. Hadde med en kammerat som gjorde turen litt mindre ensom. Turen skulle føre til at jeg måtte tilbringe en bedre natt med ham i ei dobbelt seng....Her er historien:

Kom ikke lengre enn to mil på veg tilbake før automatkassa skar seg. Så det endte opp med at selger tauet meg til gutta på Fartsverket (kjent fra ppf og youtube), og de kunne bytte automatkasse for meg onsdag morgen. Mens vi diskuterte litt hører vi en turbo-BMW komme kjørende inn på plassen. Det var gutta fra Team Bonnmeck som kom for å kikke, og som var ute og mappet en kundebil (svart 325i turbo e36 sedan e85), han som har teoretiske filmer osv på youtube fikk oss til å gråte av latter, maaaakan til gjeng! Det hjalp på humøret :mrgreen:

Vi ble kjørt av selger til et hotell i Ängleholm, hvor vi endte opp i en dobbeltseng på hotellet. Ikke mange timer søvn før vi gikk ut og kikket litt på byen, mens vi ventet på at kassa blei bytta. Det var russefeiring i byen, og det var mye fint å se på... Vi solte oss mens vi beskuet MENGDER med heite jenter! =P~ Knallflott by med en rolig og intim atmosfære. Bilen ble omsider ferdig, og vi byttet også en slange på bensintrykksregulatoren, så kjørte vi hjemover. For en kjøremaskin bilen er! Å ja.. før vi glemmer det, bilen er en 85' 745iA Highline, bøffelskinn, m106, el-seter osv. Vi lå og cruiset hele veien i 100-120, og reisen var komfortabel på de flotte veiene bak rattet på denne skuta. I og med at bilen er en 85 så er ikke målet å være ferdig med den før i 2015. Skal jobbe på den andre 745n min nå fremover..

På denne er det rust som skal tas, litt sveising kreves, bytte bakfanger og litt annet teknisk. I tillegg blir det obligatoriske oppgraderinger (senk/felger), og kanskje litt trimming. :twisted: Elsker disse bilene! [-o<:applause: Bilder og info kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...