Arizonapie Skrevet Oktober 18, 2012 Share Skrevet Oktober 18, 2012 Hey, skifta termostat på min e36 1.6 igår og so kjørte eg en tur på ca (30-40min) Kjørte heim og skulle årdne noke kjappt, så eg lot bilen stå å gå, (10min ca) Eg går tilbake mot bilen og det ryyyker som faeeeeeeeeeeen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Oktober 18, 2012 Share Skrevet Oktober 18, 2012 Har du luftet systemet? Du har en lufteventil på ekspasjonstanken rett ved radiator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arizonapie Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2012 Jepp, er luftet! Lurer på om det er viskosekoblinga på vifta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Oktober 18, 2012 Share Skrevet Oktober 18, 2012 Kan være.. Eller at den nye termostaten din ikke åpner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arizonapie Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2012 korleis evt finner eg utav om den åpner eller ikkje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Oktober 18, 2012 Share Skrevet Oktober 18, 2012 Ta den ut, og holde den under varmvann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arizonapie Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 18, 2012 Okeii takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 18, 2012 Share Skrevet Oktober 18, 2012 Ta den ut, og holde den under varmvann Må vel gjerne koke den en kassrolle og følge med temperaturen med måler. Varmtvannet i kranen er normalt ikke varmt nok til at den åpner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 18, 2012 Share Skrevet Oktober 18, 2012 Ta den ut, og holde den under varmvann Må vel gjerne koke den en kassrolle og følge med temperaturen med måler. Varmtvannet i kranen er normalt ikke varmt nok til at den åpner seg. +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Oktober 18, 2012 Share Skrevet Oktober 18, 2012 Ta den ut, og holde den under varmvann Må vel gjerne koke den en kassrolle og følge med temperaturen med måler. Varmtvannet i kranen er normalt ikke varmt nok til at den åpner seg. Hmm. Mulig du har rett, men jeg mener det har holdt med varmvann fra springen. Men nå skal det sies at det er årevis siden jeg har prøvd det. Så som sagt. Kan tenkes du har rett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Oktober 19, 2012 Share Skrevet Oktober 19, 2012 Hvorfor snakker folk om termostat?? Han sier han har kjørt i 30-40 min, hadde ikke termostaten åpnet ville den ha kokt etter toppen 10 min. Sjekk viskosevifte. Når du kjører kommer det luft = Bilen koker ikke (luft som kjøler radiator) Du står stille = Det kommer kun luft om viften går rundt, og bilen din koker.... Men husk og ikke bare se om den går rundt, det gjør den selv om den er defekt, den skal gå såpass at den flytter relativt mye luft. DU kan kjenne på motstanden om du først kjører motor driftsvarm. Du kan også ha luft i systemet, er noe drit å lufte noen ganger. Men tror ikke dette er problemet her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Oktober 19, 2012 Share Skrevet Oktober 19, 2012 Hey, skifta termostat på min e36 1.6 igår og so kjørte eg en tur på ca (30-40min)Kjørte heim og skulle årdne noke kjappt, så eg lot bilen stå å gå, (10min ca) Eg går tilbake mot bilen og det ryyyker som faeeeeeeeeeeen!!! Var det av samme årsak du byttet termostaten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå