jojr Skrevet Oktober 20, 2012 Share Skrevet Oktober 20, 2012 Skal bytte olje, filter og veivhusvent. på 530d Men er litt usikker på olje og forskjellen mellom diesel og bensinbil Har stående Castrol magnatec 5-40 går det greit å bruke den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 20, 2012 Share Skrevet Oktober 20, 2012 Det går helt sikkert bra, dersom du ikke har partikkelfilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet Oktober 20, 2012 Share Skrevet Oktober 20, 2012 Du bør sjekke at den har korrekt standard iht bilens krav. Se i instr.bok eller servicehefte, og sammenligne med oljens opplysninger. Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet Oktober 20, 2012 Share Skrevet Oktober 20, 2012 Skal fylle samme olje på bilen min 530d. Har før kjørt med Mobil 1 ESP Formula 5W-30 men siden jeg fikk Castroil olja til 100kr literen så ble denne valgt i år. Oljekvaliteten er viktig men alle de kjente merkene har gode oljer som kan brukes på BMW. Tror faktisk oljeskift og hvordan en bruker bilen er minst like viktig som rett merke olje. Oppfyller olja spesifikasjonene som BMW oppgir så er den grei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Oktober 20, 2012 Share Skrevet Oktober 20, 2012 Å gå fra Mobil 1 ESP til noe dårligere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet Oktober 20, 2012 Share Skrevet Oktober 20, 2012 At Mobil1 ESP er bedre en Magnatec er jeg enig i men så var det dette med pris da. Måtte betalt dobbelt om jeg skulle hatt ESP. Magnatec er mer en god nok her. En får olje til flere 1000 kr literen om man vil men det er ikke noe romferja en kjører rundt i heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Oktober 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2012 Det ble Castrol Magnatec, den fyller i allefall kravene til motoren, byttet også veivhusvnet og det lille filteret inne i veivhusvent, samt nyttoljefilter og ca 6.5 liter olje. så da får det duge en stund til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå