kristian_ Skrevet Oktober 21, 2012 Skrevet Oktober 21, 2012 Hei, Jeg lurte på om noen her kan hjelpe meg. Motorlampa mi lyser, så jeg var hos noen folk og de sa at det var muligens LMM, så de fjernet motorlampa og ba meg komme tilbake. Motorlampa begynte å lyse igjen ca 3 dager etterpå, så jeg tenkte å sjekke litt selv og få renset den. Jeg gjorde noen tester først: - Kjøre bilen kald i en oppoverbakke (2. gir, ca 1250RPM), gikk feilfritt. - Kjøre bilen varm. Dra bilen ut på 2. gir. Gikk feilfritt - Dra ut LMM mens motoren står på tomgang. En endring i motoren, høyere turtall, men stabiliserte seg. Det er 3-4 dager siden jeg gjorde denne sjekken. Nå sliter jeg med: - Bilen går på ca 600RPM og rister litt - Når jeg skal gasse på er det som om jeg har mistet 50HK, bilen rister litt når jeg gir bånn gass og vil ikke gi meg god aks. Jeg fikk den opp til 5000RPM, og da gikk det fint igjen etterpå Jeg tok ut LMM, og den ser veldig pen ut, men jeg renser "bunnen" og "toppen" hvor luftfilter ligger, samt jeg skal bytte luftfilter. Det ser ikke særlig pent ut. Er snakk om en BMW E46 2000 modell. 320I. Setter pris på svar! Trenger å ha bilen i orden!!
gullsakar Skrevet Oktober 21, 2012 Skrevet Oktober 21, 2012 Høres veldig ut som en sensor som feiler. Feks kamaksel/veivaksel. En ordentlig diagnose vil vise det evt.
kristian_ Skrevet Oktober 21, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2012 Hei, Nå har jeg vært på en diagnose, og fikk beskjed om å komme tilbake neste gang motorlampa lyser. I hvertfall sa den følgende (uten at jeg vet 100% at det er det): - Syldinger 5 feiltenner - Sylinder 6 feiltenner 2 dyser som kan være tette. KAN det være dårlig kontakt i en coil siden den ikke rister, og går bra når jeg har gasset på litt? Hvor mye tror dere at en bekjent ville tatt for en slik jobb?
gullsakar Skrevet Oktober 21, 2012 Skrevet Oktober 21, 2012 Har hørt i andre tilfeller at defekt coil kan gjøre at motoren rister. Hvis du er litt skruvillig er det en nokså enkel jobb å bytte coil. Ut med plugg og dra opp coil. Men de koster vel litt så greit å være sikker før du skifter.
kristian_ Skrevet Oktober 21, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2012 Jeg er ikke helt den "mekke"-typen. Har ikke kunnskap til slikt. Plugger klarte jeg å bytte (måtte ha hjelp til de to innerste, siden de "sitter unna ruta") men vet ikke om det er mye jobb å finne coil, og hvordan man kan teste dem?
gullsakar Skrevet Oktober 21, 2012 Skrevet Oktober 21, 2012 Coilen er den svarte du drar ut for å komme til tennpluggen..:)søk i forumet ang feilsøking på coil. Husker ikke metoden.
kristian_ Skrevet Oktober 21, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2012 Jeg fant ut av det når jeg søkte på det. Flaut. Jeg skal søke litt mtp feilsøking. Takk for hjelpen!
kristian_ Skrevet Oktober 23, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2012 Coil er OK, tenkte å bytte ut til originale tennplugger. Har noen her tips om hvor man kan få kjøpt dette billig? GS bildeler skal ha 1600kr + frakt
SweetBMW Skrevet Oktober 24, 2012 Skrevet Oktober 24, 2012 Hvordan fant du ut at coil er ok? Jeg har evt noen coiler som du kunne prøvd å teste med. Er ikke alltid måling på kald coil vil gi resultater da brudd ofte oppstår med strømgjennomgang og varme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå