Gå til innhold

hvordan Skifte automat olje e34 525i

Kristiansan'årn
 Share

Anbefalte innlegg

Skal til å skifte automat olje på kassa jeg har montert, fått ut det meste av gammel olje. Hørt en plass at bilen skal stå på tomgang, så 1-2-3-4 gir mens jeg fyller på olja?

Har 8l med girkasse olje, skal skifte filteret etterpå, eller er det dumt? Noen som ha en DIY på dette?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen personlige erfaringer også :P

Jeg har aldri brukt moment på verken filter eller bunnpanne. Bare strammet til sånn ca like hardt som de hang fra før.

Jeg brukte en håndpumpe fra biltema (gullfarget) til å fylle. Satt på en halvmeter ekstra slange på utløpet, og et gammelt hydraulikkrør med 90 graders bend som passet inni slangen, for å komme skikkelig oppi bunnpannen.

Det er litt tricky, men fullt overkommelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra du legger til erfaring her, da jeg aldri har gjort det før ;) men jeg bør flushe ut helt? På den nye girkassa virket oljen veldig finog rød, men ikke 'ny" har kansje mindre konverter da min er en 525? Og dermed trenger mindre olje? Brukte, brukte luft for å få vekk det meste ;)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å hamstre godt opp med olje, bare for å være sikker på at jeg iallefall ikke har for lite.

Må nesten være 2 mann når du fyller. En som holder oljekannen og bytter ut når den er tom, og en som ligger under og pumper.

Jeg har ikke brydd meg om å flushe, bytter heller olje litt oftere :)

Flushing hjemme tar ekstremt med tid, og på verksted er det dyrt (om de har utstyret til det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...