Gå til innhold

Hvor handle komplett verktøyskap?

Kennethe34
 Share

Anbefalte innlegg

Skifter jobb om ett par mnd (bilmekaniker) og går fra en arbeidsplass der bedriften eier verktøy til en plass jeg må ordne med verktøy selv.

Så jeg lurer på om noen har tips til hvor kjøpe komplett skap til en fornuftig pris?

Kriterier:

God kvalitet

IKKE kamasa (dårlige erfaringer)

Grei løsning på skapet

Er veldig fornøyd med Zebra (Würth sitt merke), men det er jo ikke direkte billig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også gode erfaringer med Zebra verktøy. Würth er også veldig serviceinnstilt. Tengtools og KCL har jeg også veldig gode erfaringer med, men det er jo vogn med skuffer som kan være litt upraktisk når man er bilmekaniker i kampens hete.

Industri & Anlegg i Harstad selger en god del verktøyskap som heter Licota som visstnok skal være ganske rimelig, har ingen erfaringer med det men hører at det skal være ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ny verktøyvogn fra SM Produkter på verkstedet jeg jobber nå. Brukt den ca et halvår.

Har fungert veldig bra. Tåler mye og "biter" godt. Betydelig bedre enn biltema som jeg brukte før ihvertfall. :wink:

Vet endel er fornøyd med Teng Tools også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bud er å ta deg en runde rundt å kjenne på hvordan verktøyet er ergonomisk. Nøkkelverktøy som du bruker mye må være ergonomisk behagelig. Alt kommer ann på hvor store hender du har, hvordan du liker å holde skralla, og venstre/høyrehendt.

Å ha en skralle som ikke ligger optimalt i hånda er starten på et jobbskifte.

Generelt merker du at alt går glattere i sammenføyinger og frakoblinger på dyrere verktøy. Bacho f.eks, stor stor forskjell i "fastheten" på verktøyet. Men når du skrur merker du ingenting mot Biltema, det er nå min erfaring. Du betaler for smidighet og forutsigbarhet. Teng Tools har jeg sånn så som så erfaring med, føles å være noen hakk over Biltema.

Bacho, Polar og Ironside har enda til gode å gjøre meg sint. Dog bruker jeg Biltema 100% på alt av fast og leddnøkler uten problem. De har så mye forskjellig utvalg, og til en kongepris. Og de skrallefastnøklene... \:D/ Har sikkert spart meg for timesvis av å bare knote ut en vanskelig plassert skrue i 10 ganger tempoet.

Du skal vel også ha litt luftverktøy du som skal skru på stoppeklokke, så der må du ta deg en skikkelig kikk på service og deletilgang.

Ser forøvrig at Biltema har fått ut fingern og adressert deres dårlige kit-skralleforlengre med quick shift mulighet: http://biltema.no/no/Verktoy/Handverkto ... ger-71263/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt verktøy som egentlig er biltema verktøy, tja

haha biltema du lioksom :lol: kvalitet koster litt ja, men sån er det med alt :)

Er samme skralle på Biltema som Tengtools :lol: bare tengtools skalla koster 4 ganger så mye :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi den ligner er d jo en helt anen kvalitet da! blir jo som å sammenligne orginal og uorginale deler d [-X

Nei det er faktisk fra samme fabrikk, dog ikke alle biltemaskrallene; Tengtools her såklart helt ok verktøy det Men syns ikke det forsvarer prisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...