Christian_1992 Skrevet Oktober 24, 2012 Share Skrevet Oktober 24, 2012 Heia jeg har en E90 318i N43 2008 mod og jeg fikk opp motoroljetrykk varsellampa i dag.. og jeg hadde faktisk sotte opp time på bavaria til Torsdag 25.10 hehe.. dem skulle også bytte coilene på garantien.. men så lurte jeg på om det blir veldig dumt om jeg kjører bilen de 2 milene til bavaria med denne jækla lampa.. det er vel sansyneligvis oljetrykksensoren som er defekt/kødder eller kansje oljepumpa? Forresten jeg har If superforsikring og vet noen av dere om forsikringen vil dekke kostnadene hvis viking/falken kjører denne opp til bavaria? er dette noe jeg må betale eller forsikringen? setter veldig godt pris på et svar :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Oktober 24, 2012 Share Skrevet Oktober 24, 2012 Tau den, hva som helst, bare ikke kjør uten oljetrykk. Det er som å be om motorras. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian_1992 Skrevet Oktober 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2012 Har allerede ringt viking og dem kommer å henter den kostnadsfritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 24, 2012 Share Skrevet Oktober 24, 2012 Hallo La ut en lignende tråd nå nettopp: viewtopic.php?f=1&t=242253 Forskjellen er at min lyser kun ved tomgang, og din lyser hele tiden ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian_1992 Skrevet Oktober 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2012 Min lyser hele tiden og lyser røtt jeg gadd ikke å stoppe umiddelbart siden jeg var ca 2,5 km hjemmefra, men hvordan ser din lampe ut? er det bilde av en oljelampe som lyser gult eller er d en oljelampe med ca 4-5 prikker som du ser i bunnen? Jeg fikk gul olje lampe når jeg hentet bilen... og da etterfylte jeg bare 1L motorolje, så var alt fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Oktober 24, 2012 Share Skrevet Oktober 24, 2012 2.5km uten oljetrykk kan være nok til å gjøre signifikant skade på en motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 24, 2012 Share Skrevet Oktober 24, 2012 Hvordan er det med gamle biler forresten? Et lite sidespørsmål her men. Vet ikke om min E36 har sånn oljetrykksmåler eller varsellampe for dette. Hvordan sjekker man oljetrykk manuelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Oktober 24, 2012 Share Skrevet Oktober 24, 2012 Er vel oljetrykksmåler på så og si alle 'nyere' biler? Vet ikke om det er noe lettere måte å gjøre det på med en e36, men du kan skru it oljetrykksmåleren, og koble til ett manometer der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 24, 2012 Share Skrevet Oktober 24, 2012 Du vet ikke hvor oljetrykksmåleren sitter hen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Oktober 24, 2012 Share Skrevet Oktober 24, 2012 Eneste motoren jeg vet hvor den sitter på er M30, og da er det bakerst på toppen på førersiden, der oljen går opp til toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 24, 2012 Share Skrevet Oktober 24, 2012 Min lyser hele tiden og lyser røtt jeg gadd ikke å stoppe umiddelbart siden jeg var ca 2,5 km hjemmefra, men hvordan ser din lampe ut? er det bilde av en oljelampe som lyser gult eller er d en oljelampe med ca 4-5 prikker som du ser i bunnen? Jeg fikk gul olje lampe når jeg hentet bilen... og da etterfylte jeg bare 1L motorolje, så var alt fint Husk at jeg har e46 og du e90 Men den lyser gult når man starter motoren og rødt ved tomgang når motoren er varm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian_1992 Skrevet Oktober 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2012 Ganske så sikker på at det er oljetrykksensoren/oljepumpa eller d er noe med oljenivåsensoren? forresten den prisen jeg kopierte i lenken din er feil: jeg så på bensinpumpe hehe.. d gikk litt raskt i svingene.. jeg er så stressa hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Oktober 24, 2012 Share Skrevet Oktober 24, 2012 Ganske så sikker på at det er oljetrykksensoren/oljepumpa eller d er noe med oljenivåsensoren?forresten den prisen jeg kopierte i lenken din er feil: jeg så på bensinpumpe hehe.. d gikk litt raskt i svingene.. jeg er så stressa hehe Ja tenkte meg det ;P Går bra !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Oktober 24, 2012 Share Skrevet Oktober 24, 2012 Burde ikke være noe galt med oljenivåføler iallefall.. Da er det ikke oljetrykklampa som lyser..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsBMW Skrevet Oktober 24, 2012 Share Skrevet Oktober 24, 2012 jeg håper motoren din har fått skader og du ikke får dekt noe på garanti når jeg leser at du ikke gadd å stoppe når lampa lyste rødt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå