Gå til innhold

Varsellampe motoroljetrykk for lavt (Rød) Hjelp

Christian_1992
 Share

Anbefalte innlegg

Heia :o jeg har en E90 318i N43 2008 mod og jeg fikk opp motoroljetrykk varsellampa i dag.. :roll: og jeg hadde faktisk sotte opp time på bavaria til Torsdag 25.10 hehe.. dem skulle også bytte coilene på garantien..

men så lurte jeg på om det blir veldig dumt om jeg kjører bilen de 2 milene til bavaria med denne jækla lampa.. det er vel sansyneligvis oljetrykksensoren som er defekt/kødder eller kansje oljepumpa?

Forresten jeg har If superforsikring og vet noen av dere om forsikringen vil dekke kostnadene hvis viking/falken kjører denne opp til bavaria? er dette noe jeg må betale eller forsikringen?

setter veldig godt pris på et svar :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lyser hele tiden og lyser røtt :P jeg gadd ikke å stoppe umiddelbart siden jeg var ca 2,5 km hjemmefra, men hvordan ser din lampe ut? er det bilde av en oljelampe som lyser gult eller er d en oljelampe med ca 4-5 prikker som du ser i bunnen?

Jeg fikk gul olje lampe når jeg hentet bilen... og da etterfylte jeg bare 1L motorolje, så var alt fint :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lyser hele tiden og lyser røtt :P jeg gadd ikke å stoppe umiddelbart siden jeg var ca 2,5 km hjemmefra, men hvordan ser din lampe ut? er det bilde av en oljelampe som lyser gult eller er d en oljelampe med ca 4-5 prikker som du ser i bunnen?

Jeg fikk gul olje lampe når jeg hentet bilen... og da etterfylte jeg bare 1L motorolje, så var alt fint :P

Husk at jeg har e46 og du e90

Men den lyser gult når man starter motoren og rødt ved tomgang når motoren er varm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske så sikker på at det er oljetrykksensoren/oljepumpa eller d er noe med oljenivåsensoren?

forresten den prisen jeg kopierte i lenken din er feil: jeg så på bensinpumpe hehe.. d gikk litt raskt i svingene.. jeg er så stressa hehe ;)

Ja tenkte meg det ;P

Går bra :)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...