kortstokk Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Etter hardhendt behandling med muttertrekker har gjengene på et av boltfestene til det ene bakhjulet på min E90 blitt ødelagt. Bolten lar seg fortsatt feste, men gjengefestene har blitt filt ned, og bolten blir også deformert. Hva kan gjøres med dette, og hvor mye tar et verksted for å fikse det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Gs gjenget opp alle hull på min bil. Det var ikke så dyrt ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Men når jeg tenker meg om så kan man vel kjøpe ett sånn "gjenge" sett på f.eks biltema og gjenge opp selv ? eller ? noen som har peiling ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Men når jeg tenker meg om så kan man vel kjøpe ett sånn "gjenge" sett på f.eks biltema og gjenge opp selv ? eller ? noen som har peiling ? Man får kjøpt gjengetapper på biltema til å gjenge opp ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortstokk Skrevet Oktober 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2012 Er det vanskelig? Og kan jeg fortsatt bruke hjulboltene, eller må jeg kjøpe nye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 ikke vanskelig..er som å skru inn en svær skru..bare at denne frisker opp gjengene dine..og da kan du bruke din gamle hjulbolter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 i slike gjengesett følger det også med en "dings" som gjør at du kan friske opp gjengene på boltene dine..bare husk å ta med en hjulbolt på f.eks biltema slik at du får ett kit som er stort nok ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Størrelse er selvfølgelig viktig, men det er også viktig med riktig gjengestigning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortstokk Skrevet Oktober 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 27, 2012 Takk for innspillene. Jeg regner med at BMW bruker ganske standard boltdimensjoner (eller?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Husk 1turn inn, 1/2 tilbake, 1 turn inn, halv tilbake. Slik at du knekker av sponet underveis. det er også viktig at alt sponet er vekke før du setter inn ny bolt.Det er en bunnplugg du skal ha for den jobben der. Husk gjengepasta på gjengetappen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Og ikke minst, vær 110% sikker på at du entrer den riktig, hvis ikke blir gjengene skjev! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Sentreringen går stortsett av seg selv når det allerede er gjenger fra før.. Også derfor jeh ba han om å bruke bunntapp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Biltema har såvidt jeg vet kun mellomtapper? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
engen90 Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Jeg ville kjøpt en ny bolt der det var dårlig, da har man hele friske gjenger. Når det først er skært seg mister man altid noe av godset. Det er ikke sikkert det er nok gods igjenn til å gjenge opp i navet heller, men det er værdt et forsøk før man kjøper nytt nav. Det er også litt fingjenga på disse boltene, vertfall på eldre bmw. Mener det er m12x1.5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneo Skrevet Oktober 27, 2012 Share Skrevet Oktober 27, 2012 Fingjenger har 1 i stigning på 12 mm bolt. Sent from my LT15i using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå