Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei bilen min skal inn på service nå, det står "Stat. vehicle insp". Er det noen som vet hva de gjør på den servicen? Kan selvfølgelig ringe å spørre, men tenkte å høre her først : )

Skrevet

Hmm... Seriøst er det EU-kontroll... Ringte BMW tidligere idag, og han sa at den insp. koster ca. 1800 kr og at de måtte lese av nøkkelen får å finne ut hva som måtte gjøres.... Mmmm...

Skrevet

Det er også en service som heter vehicle inspection som sikkert kan koste rundt den prisen du fikk opplyst, den er overraskende lett å blande sammen med stat. Vehicle inspection. Det er også korrekt at bmw verksted vil ha inn nøkkel for å lese av hva som skal gjøres da det er behovsprøvd service på disse bilene. Servicebehovet leses da ut fra nøkkelen, men kan også leses i idrive. Serviceboken må også forevises da hver 3. oljeservice ee utvidet og inneholder ekstra punkter som koster ekstra.

Skrevet

Stat. vehicle insp er ikke en service du skal bry deg om. Denne varselen kan du slette på egenhånd.

Det er type bil-sjekk som gjøres i andre land hvis jeg ikke tar helt feil.

vehicle inspection er derimot en sjekk som gjøres her. Det er rett og slett en fullstendig kontroll av bilen.

Skrevet

På min er stat. insp. lagt opp med 2 års intervall, tilpasset intervall for EU-kontroll. Det bekreftet også min forhandler på forespørsel.

Generelt synes jeg det er drøyt lang tid mellom insp-servicene bilen skal inn til da. Har hatt min i snart 2 år og tolker intervallet som 50.000 km. Det kan skje mye galt med bilen mellom disse inspeksjonene, om folk baserer seg blindt på dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...