ChristerM Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 det ser veldig ut som lakkstøv ja..er det noe som kan fikses ? det er nok ikke "pusse" merker da det som sagt ser veldig ut som støv..Det er også ett lite hår (ca 1,5 cm) under (klar?)lakken en plass men lakkerer mente dette kunne poleres vekk? det forstår jeg ikke hvordan skal gå an.. Dette er ett av Trondheims mest seriøse firmaer og ikke noen "svart jobb". edit, ser at folk bruker "clay" til å fjerne lakkstøvet Man kan fjerne utrolig mye med skikkelig polering, og derav lakkstøv. Du kan sikkert claye det vekk også, men da må det uansett poleres opp igjen på panelene du har clayet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2012 Snakket med lakkerer nå. Betaler halve faktura nå og resten til våren når jobben er 100% godt uført. han som forrige eier hadde også noen desiliter lakk fra når den ble lakkert og skulle sende det til meg..DA kan det vel ikke feile? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Oktober 29, 2012 Share Skrevet Oktober 29, 2012 Til senere: Fargeforskjeller blir som regel uansett når deler blir "etterlakkert". Som regel skal du få et alternativ om å lakkere delvis inn på et nærliggende panel, får så å klarlakke hele det panelet, som du fikk et annet tips om. Hvor godt fargeforskjellen synes er en annen ting. Sølv er som regel umulig å få likt når det lakkeres opp på nytt. Ellers kan stort sett alle småting i lakk og lakkstøv fjernes veldig enkelt med våtsliping og polering. Om det ikke blir gjort av verksted, er det somregel pga. de rett og slett ikke har lagt merke til det, og du kan fint gjøre dem oppmerksom på dette. Det skal de gjøre uten noen ekstra kostnad Hva lakkerte du opp egentlig? To forskjermer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2012 Jo, det forstår jeg dersom jeg hadde 11 år gammel original lakk. men det har jeg ikke. Min bil er hellakert for 1 år siden. Gamle eier han har opgitt merke og kode på lakk som ble brukt direkte til han som skulle lakkere mine forskjermer. Så forskjermene har blitt lakkert med samme merke lakk til og med. Og resten av bilen har ny-lakk-finish. Da burde jo alle forutsetninger være tilstede for en erfaren lakkerer å unngå fargeforskjell? Jeg mener svaret er JA og da godtar jeg intet mindre enn perfekt resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet Oktober 29, 2012 Share Skrevet Oktober 29, 2012 Snakket med lakkerer nå.Betaler halve faktura nå og resten til våren når jobben er 100% godt uført. han som forrige eier hadde også noen desiliter lakk fra når den ble lakkert og skulle sende det til meg..DA kan det vel ikke feile? Virker rimelig for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå