Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei! Jeg har da ett problem om ikke fler, men jeg tror jeg skal ta ett av gangen!

Tingen er da at nålene som skal vise turtall, fart, varme i motor og bensin tanke av og til "Dropper". Noen ganger så beveger ikke disse seg i det hele tatt så jeg "dunker" svakt på den gjennomsiktige plastskjermen så kommer disse til live og dør da som regel like fort.

Da jeg har kjørt rundt en 1-2 timer så våkner de jeg trenger mest av disse nålene (Speedometer nåla og varmen i motor).

Har noen en tanke hva det kan være? Dette har begynt å bli mer irriterende over tiden så ønsker å få det fiksa så snart som mulig!

Takk for eventuell hjelp :)

- Tord

Skrevet

Har det samme på min, det er dårlig kontakt på printplaten bakpå speedometeret og jeg har hatt 2 speedo med den feilen.

Kjapp fiks når du kjører er å slå oppå toppen av speedo, då kommer de på igjen som oftest etter ett par dunk.

Skrevet
Har det samme på min, det er dårlig kontakt på printplaten bakpå speedometeret og jeg har hatt 2 speedo med den feilen.

Kjapp fiks når du kjører er å slå oppå toppen av speedo, då kommer de på igjen som oftest etter ett par dunk.

Liker så absolutt ikke å slå/dunke i bilen på den måten. Jeg har da en 318is delebil som kanskje har noe jeg kan bytte ut det slitte med.

Hva tror du?

Skrevet

Kan ikkje ta speedo ifra ISen å putte over på din 323. Blir feil pga ISen er 4 syl og din er 6syl. Da er det bedre å heller dunke litt på toppen. Ellers får du kjøpe deg speedo ifra 6 syl bil.

Skrevet
Kan ikkje ta speedo ifra ISen å putte over på din 323. Blir feil pga ISen er 4 syl og din er 6syl. Da er det bedre å heller dunke litt på toppen. Ellers får du kjøpe deg speedo ifra 6 syl bil.

ISen har en rekke sekser i seg (mulig 325) siden denne ble ombygd (Kun motor ikke understell)

Er da sikkert ingen stor sum for en ny eller brukt som fungerer da uansett?

prøv å ta ut og inn kontaktene på baksiden av instrumentet, kan være at disse som ikke sitter helt som di skal.

Skal prøve det til helga!

Takk for hjelpa folkens :)

Skrevet

ISen har en rekke sekser i seg (mulig 325) siden denne ble ombygd (Kun motor ikke understell)

Da er det en helt annen sak. Men når du nevnte IS så tok jeg utgangspunkt i en vanlig IS, dvs 318is m42/m44b18 som er 4syl. Men du får bare prøve :) Speedo får du kjøpt brukt for 3-400kr.

Skrevet
Da er det en helt annen sak. Men når du nevnte IS så tok jeg utgangspunkt i en vanlig IS, dvs 318is m42/m44b18 som er 4syl. Men du får bare prøve :) Speedo får du kjøpt brukt for 3-400kr.

Takker for raske svar :) Ga deg litt mer info å gå på! Men ja, skal prøve å bytte.

Skrevet

Hadde samme problem på min bil. Brukte å ruse den så kom det tilbake, men de var like rask å dette ned igjen :P

Skru løst instrumentet, legg det ned og sjekk alle kontaktene :)

Ikke finn på å sett 318is speedo i en 6 sylindra bil :P da viser alt feil

Men er det 325is / 328is så er det vel ett fett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...