S.Hafsmo Skrevet November 19, 2012 Skrevet November 19, 2012 Du har ikke ødelagt batteriet i prosessen da? Hva slags spenningsregulator er det du bruker?
TorErik Skrevet November 19, 2012 Forfatter Skrevet November 19, 2012 Kjøpte jo nytt batteri med en gang jeg kjøpte den, og dette har jo virket fint fram til nå. Når bilen stoppet nå sist så satte jeg i et annet batteri som var fullt oppladet, men bilen ladet fortsatt ikke. Kan jo såklart ha ødelagt det, men trodde da at det ville virke med det som ble satt i. Tror jeg kommer til og bestille meg en helt ny dynamo og håpe på det beste. Da er jeg iallefall sikker på at jeg har en dynamo som er i orden. Det eneste jeg er redd er at det er noe annet som er feil, som evt kan ta livet av den nye dynamoen også Bestillte spenningsregulator etter det nr som stod på dynamoen min. VR b-238 heter den. For 14mm OD slip ring Voltage Set Point:14.5V Har jo vært inne på tanken i og med at dynamoen har vært full i servoolje, om det kanskje er overslag i den eller noe lignende. Som evt tar livet av den nye spenningsregulatoren.. Akuratt dette feltet her har jeg veldig liten peiling på. Mye bedre med mekaniske feil
TorErik Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Skrevet Desember 10, 2012 Batteri oppladet og splitter ny orginal dynamo. Bilen lader 13.3 volt på batteri med motor igang. Blinker fortsatt på ladelampa i dash. Har ikke fått målt den nå grunnet det er svinkaldt ute, men hva mer burde jeg sjekke dersom det fortsetter og blinke? Må nok ha nytt speedometer da forige eiger har prøvd å fikse det som står i nå, og alle skruene er borte. Så ny "kabel" i kjørecomputer fungerte dårlig her. Hadde håpet å få opp voltmeter i kjørecomputeren Noen som har et nytt speedometer til meg så skrik ut! Mener jeg har lest en gang at dersom ladelampen i dashen ikke virker så lader ikke bilen som den skal grunnet en spenningsfeil en plass? Er dette noe som stemmer eller er jeg helt på bærtur her? Alt skal jo ligge til rette for at bilen skal lade nå. Skjønner lite jeg altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå