Gå til innhold

Bilpressenning for vinterlagring?

Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har selvsagt lest produktbeskrivelsen, og der står ingenting om pressenningen puster som er spørsmålet mitt..

Det står at den beskytter mot bl.a fukt, men slipper den UT fukt som samler seg under pressenningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags garasje har du ? tror ikke du trenger å tenke på det rekner med det er lufting/ventil i garasjen vis den er full isolert. men siden du skriver at du er redd for fukt fra gulvet så er den nok ikke full isolert der med bør det være god lufting der inne. vis ikke er det noe galt. garasjen prosjektbilen min står i er ikke isolert verken i gulv vegger tak kun kledning rett på stender med 36 lekter på langs(tømmermannskledning) blir aldri fuktig under presenningen å det er den fra biltema som tydeligvis ikke puster:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagrer i en oppusset låve. Hele låven er bygget om til lagringslokale med malte betongvegger og gulv.

Jeg lagrer bilen min med ca.5 cm åpning på vinduer siden trekket jeg har er pustende. Fjerner også batteriet.

Første året var det helt perfekt. Andre året lagret jeg bilen uten trekket siden den ble støvete på veien til lokalet. Da fikk jeg vond lukt i bilen. Hadde også da åpning på vinduene. Så trekket skal på igjen i år.

DSC00653.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lagret uten pressenning og vinduene på gløtt.. Ha gjerne en varmeovn inni med gjevne mellomrom for å få varme/tørket opp fukt samt god luftsirkulasjon.

En fuktsamler kan jo kanskje være verdt investeringen.

Stig J: Kan det tenkes at bilen din var fuktig inni når du parkerte den for vinteren? støyisolasjonen i gulvene kan ha trekt til seg vann samtidig som teppet kjennes tørt ut. Jeg opplevde hvertfall det på e30en.

Jeg er hvertfall skeptisk til å la presenningen ligge så tett over bilen pga den hindrer luftsirkulasjon. Hva med å legge diverse objekter (som ikke er skadelige for lakken selvsagt) som distansebrikker mellom lakk og pressenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville lagret uten pressenning og vinduene på gløtt.. Ha gjerne en varmeovn inni med gjevne mellomrom for å få varme/tørket opp fukt samt god luftsirkulasjon.

En fuktsamler kan jo kanskje være verdt investeringen.

Stig J: Kan det tenkes at bilen din var fuktig inni når du parkerte den for vinteren? støyisolasjonen i gulvene kan ha trekt til seg vann samtidig som teppet kjennes tørt ut. Jeg opplevde hvertfall det på e30en.

Jeg er hvertfall skeptisk til å la presenningen ligge så tett over bilen pga den hindrer luftsirkulasjon. Hva med å legge diverse objekter (som ikke er skadelige for lakken selvsagt) som distansebrikker mellom lakk og pressenning?

Nå er dette trekket laget spesielt for at det skal ligge stramt over. Og det er ikke uten grunn til at disse trekkene blir leverte med svindyre supersportsbiler. Pustende er det også :)

Innertrekket er av den mykeste fleecen du kan tenke deg. Så det er ikke skadelig for lakken heller.

Kan lese mer om det her: http://www.coverdesign.ch/index.php?opt ... &Itemid=53

Nå var det da jeg parkerte den uten trekk jeg fikk lukten. Hadde ca. 5 cm. åpning på begge vinduene så tror lukta har kommet utenfra. Var så "heldig" å havne ved siden av en båt da. Har nok ikke vært fukt i dørken siden jeg bruker bilen minimalt/aldri i regn. Mattene tar jeg også ut ved lagring slik at det ikke danner seg noe ekkelt mellom dem og teppet [-X

Men en slik fuktoppsamler er nok greit å sette inn i bilen uansett. Et par av disse i bilen burde jo være greit http://www.biltema.no/no/Hjem/Rengjorin ... ker-36373/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...