Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å prøve E36 siden jeg har en liten svakhet for 2-dørsene..

Hva bør jeg se etter og hva bør jeg velge, hvis det står mellom 318is og 320i?

Delepriser/tilgang, svakheter, og ting som bør passes på før kjøp? Bensinforbruk og ytelse er også en liten faktor.

Er det noe plass til skikkelige høyttalere i kickpanel på disse?

Og et illustrasjonsfoto bare for å holde meg selv på denne tanken :P

x0kwr463w4kdx5gmfpgc.jpg

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg har hatt flere E36'er og vil si at tilstanden på bilen er alt du bør se etter. Om du velger 318IS eller 320 er egentlig ikke så viktig, så lenge du ser etter feil/mangler. Når jeg skulle handle, så prøvde jeg både 318IS og 320i. Jeg syns faktisk 318IS var bedre å kjøre, da den var mer turtallsvillig og morsom. Fordelen med 320i er at du får sekser, samt at du kan slenge oppi en 2,5 eller 2,8 liter uten at noen ser forskjellen. Nå har jeg hatt 318IS i snart 2 år, og jeg syns det er en knallbil, men neste gang velger jeg 325.

Jeg hadde helt klart valgt E36 325 Coupe i dag, da 140/150hk blir man fort lei av.

Spesifikt hva du bør se etter på E36: Subframe disaster (google it). Ellers er det vel bare å titte etter normale feil/mangler, som rust, slitne foringer, motor/drivverk problemer.

Skrevet

Takk for svar, thewiz :) jeg har også tenkt på 318is forn 320, selvom jeg selvfølgelig liker sekseren og mulighetene man har med dem. Men å kjøpe/forsikre en original 325i blir for dyrt synes jeg. Er vel kun motor, hjerne og lmm som må byttes ved et swap fra 320 til 325?

Har sett noen stygge tilfeller med subframe disaster ja.. Blir vel å sveise inn forsterkninger så fort jeg evt får en e36 for å unngå dette :)

Forøvrig perfekt e36 du har etter min smak.

Skrevet

Hvis du er en sjangse for at du "skal" ha i en b25 eller s50, da kjøper du en 320. Men å kjøre 320 over lengre tid, GRØSS! Bruker mye og går dårlig. hvis du kommer til å trives med strikkmotor går du for en 318is..

Skrevet

Fordelen med 318IS er billig forsikring, det er helt klart forskjell på 318IS og 325/328 når det gjelder forsikringen. Når jeg prøvde 320'en syns jeg denne virka dau, i forhold til 318IS. Det kan ha vært noe med den 320'en jeg prøvde, men 318IS falt mer i smak.

Ved motorswap (320-325) hadde jeg byttet motor, gir, diff, hjerne og noe småtteri. Det er ikke store forrskjellene på 320 og 325, da jeg mener de har samme bremsene f.eks.

Det kan være veldig lurt å sveise inn forsterkninger der ja, da kan man også gå over hele bakstillinga i samme slengen, da den må ned. Montere sperrediff, nye foringer og kanskje bremserør hvis det er nødvendig :)

Takk for det, det er work in progress :)

Skrevet

Vil jo gjerne ha noe med minst 2,5 liters maskin, er jo stor fan av E34 525i. Men med automat og 4x4 som jeg har nå virker E34'n også dau, logisk nok. Morsomt å komme frem, men har lyst til å prøve noe nytt også. 520i som jeg har erfaring med er slitsomt å kjøre med, og E36 veier vel ikke alt for mange kiloene mindre. Så da blir det nok en 320 til å bygge om etterhvert, evt en som allerede er bygd om :)

Igjen takk for svar! Fint om noen vet noe om kickpanelene eller andre løsninger/prosjekttråder for å få inn helst 8" midbassere fremi en E36 :)

Skrevet

320 har jo finest lyd med tanke på 6-ern. Men effektforskjell på 318is og 320 synes ikke jeg var noe å skryte av :P men hadde nok valgt 320. Men jeg har hatt 318is da

Jeg ser ikke på annet enn 325/328 da. 320 blir for lite for meg

Skrevet

Jeg syntes faktisk 320 gikk greit nok egentlig.. men 318is og 320 går vel så og si likt etter folks mening. Men jeg syntes rekkeseksern gikk bedre etter jeg har prøvd begge delene. Så dette er noe man må finne ut av selv egentlig.. gå for det du syntes er best selv :P

Og ikke minst så har jo 320 en fin sekserlyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...