jojr Skrevet November 5, 2012 Skrevet November 5, 2012 Jeg har en kasse som girer greit om du bruker gassen riktig, gir jeg bra med gass å holder den der girer bilen alle girene på rekke å rad. Men gir jeg gass og den girer fra første til annen eller fra annen til tredje, å så plutselig slepper gassen. Da merker jeg den smeller inn et gir ganske urent. (dette må vel prøves om det skal forståes.) Men er det noen som har erfaring med oljeskift/fluch av kassa og har merket forandringer. Legg gjerne inn deres erfaringer her.
Alpejohn Skrevet November 5, 2012 Skrevet November 5, 2012 Byttet på min da den slurer og bruker en stund før den går fremmover når bilen har stått over 7 timer.. Merket ikke forskjell. Fant ut i ettertid at dette kommer av lekkasje i C1 clutchen i kassen. Så det er ikke noe og gjøre med uten og overhale. Men kassa virker fint ellers og etter den har koblet inn første gangen.
killarinc Skrevet November 6, 2012 Skrevet November 6, 2012 Vis det er veldig lenge siden det er blitt gjort så vil du garantert kjenne forbedringer, men om det fikser problemet ditt er jo ikke sikkert. Kan jo være en fysisk feil på kassa, men vis et av røra er tette f.eks eller delvis tett og det er problemet så vil det jo hjelpe og flushe, men da MÅ du flushe og ikke bare bytte olje.
jojr Skrevet November 6, 2012 Forfatter Skrevet November 6, 2012 Ja det blir å levere den inn å flushe kasse, da kun gikk å kjøpe 20 liters fat av den oljen jeg må ha på. Da jeg har hørt at det er viktig at den får den oljen som er har varenummeret som står på den grønne lappen på undersiden av kassen.
killarinc Skrevet November 6, 2012 Skrevet November 6, 2012 Får kun kjøpt 20liter fordi du trenger sånn ca så mange liter for og flushe skikkelig
jojr Skrevet November 6, 2012 Forfatter Skrevet November 6, 2012 Får kun kjøpt 20liter fordi du trenger sånn ca så mange liter for og flushe skikkelig OK fikk beskjedom ca 14 liter
S.Hafsmo Skrevet November 6, 2012 Skrevet November 6, 2012 Kassen tar vel 14 liter, men skal du flushe, må du ha bortimot 20l. Ser imidlertid ikke helt nødvendigheten i å flushe. Blir dette gjort med korrekte intervaller (120 - 150k km) skal det holde å bare draine det som er i bunnpanna, bytte filter, rengjøre bunnpanne, og fylle opp mens motor går og man drar spaken igjennom girene (ligger prosedyre i pdf format på google). Jeg kommer til å ta en flush på min girkasse, men det er fordi forrige eier har brukt feil olje.
jojr Skrevet November 6, 2012 Forfatter Skrevet November 6, 2012 Kassen tar vel 14 liter, men skal du flushe, må du ha bortimot 20l.Ser imidlertid ikke helt nødvendigheten i å flushe. Blir dette gjort med korrekte intervaller (120 - 150k km) skal det holde å bare draine det som er i bunnpanna, bytte filter, rengjøre bunnpanne, og fylle opp mens motor går og man drar spaken igjennom girene (ligger prosedyre i pdf format på google). Jeg kommer til å ta en flush på min girkasse, men det er fordi forrige eier har brukt feil olje. Bilen har gått 225 000 km å regner, å sammen med andre ting jeg har funnet på bilen tror jeg ikke denne longlife(don`t have too thange) oljen ikke er å byttet siden bilen er ny. Så er det da å finne et verksted som "gidder" bruke riktigolje på bilen.
S.Hafsmo Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Særdeles uheldig av BMW å proklamere med "lifetime fluid". Dette har ødelagt ryktet til BMW når det kommer til automatkasser. ZF selv anbefaler det overnevnte skifteintervallet. Dersom du ber om korrekt olje, bruker de vel det?
jojr Skrevet November 7, 2012 Forfatter Skrevet November 7, 2012 Særdeles uheldig av BMW å proklamere med "lifetime fluid". Dette har ødelagt ryktet til BMW når det kommer til automatkasser. ZF selv anbefaler det overnevnte skifteintervallet. Er ikke så sikker på om de gjør det så lurer på om jeg skal koste på meg de 12 milene det er å kjøre opp til GS på Bud, om ikke det er noen andre som har noen å anbefale i ulsteinvik hvor jeg er på jobb nå om dagen.
Alpejohn Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Rats anbefalte meg og bytte hver 50-60000 km.. Kan jo kjøre til ålesund på brages (bmw), var der jeg skifta olje på kassa mi.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå