e30 tic Skrevet Mai 9, 2013 Skrevet Mai 9, 2013 godkjenn motor først og resten etterpå høres ut som en plan.
Yngve Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Skrevet Mai 10, 2013 Da har eg snakka med Sfoor, Og det har vert en liten mix med navn her, det er Ekkeren og Ikke Bakkevig det har vert snakk om hele veien. Men uansett, snakka med han i dag ang bakrutekasset- det vi var enig om var at det fantes ingen teknisk begrunnelse for å nekte meg denne ombyggingen. Det han hadde begrunnet dette med ovnfor kontrolløren, var at den totale ombyggingen, nå er så omfattende at dette var i ferd med å bikke over i en "oppbygging" og ikke ombygging.. Og det ville si at for å godkjenne dette, måtte bilen igjennom nye klasse regler og kollisjonstestes osv.. Rettogslett mye svada.. Videre presiserte han at dette var kontrolløren på trafikkstasjonen som tok den endelige avgjørelsen på dette. Så eg sto fritt til å søke/diskutere med min lokale trafikkstasjon.. De bare kom med retningslinjer/anbefalinger på forespørsel. Desverre betyr det i prinsippet at eg eg er fuckt, da min lokale kontrollør ikke er i stand til å ta denne avgørelsen selv. Diskuterte dette med han i dag, og prøvde å få igjennom at det tekniske her er no problem. Og at det HAN må avgjøre er om dette går innunder oppbygging eller ombygging.. Det han da ønsker er en skriftelig tegning/beskrivelse av karosseri jobben sånn at han kan videre sende den til Ekkeren for en uttalelse.. Det eg altså trenger er kontakt med en trafikkstasjon som har erfaring & har godkjent tilsvarende tidligere.
S:M:G Skrevet Mai 12, 2013 Skrevet Mai 12, 2013 Da er vel Vestfold stedet å begynne å kikke. Er vel en real haug med ombygde M3er som har blitt kontrollert der, min er godkjent i Arendal f.eks...
Yngve Skrevet Mai 12, 2013 Forfatter Skrevet Mai 12, 2013 Ja, det er nok trikset- uansett blir det godkjenning med bare motor/presse nå først. Fikk jobbet litt videre med vekta i dag, Vortec pressa skal på og den veier 11kg. Og eg har som mål om å ikke øke foraxel vekt mere (740kg), så det slankes knallhardt. Alt av deksler, grøftelys, ekstra braketter osv røyk av. Hydraulisk bfk og servopumpe måtte vike og, så da er eg nesten i mål Veide min m3 i dag, og helt komplett m3 med skinn, s14 og tuung front veier 20kg mindre på foraksel en denne med s50, cf panser, gf skjermer og uten fanger.. Så det er nok fort minst 40kg mere motor her...
Yngve Skrevet Oktober 8, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2013 Noen steg tilbake her, bestemte meg for å bytte ut e34 bunpanna med s50b32 panna, så då var det bare å spenne ut motoren og starte vinkelsliperen har bygga om bunpanne/ travers. Men Er det noen som vet hvor mange cc forbrenningskammeret i s50b30 vs b32 er? Lurer på å sette på b32topp lfør godkjenning nå som den er ute anyway.
S:M:G Skrevet Oktober 11, 2013 Skrevet Oktober 11, 2013 Kan måle cc i en 3.2 topp for deg i morgen. Må bare få gått på apoteket da jeg ikke finner måle sprøytene mine nå.
Yngve Skrevet Oktober 12, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2013 Har løs 3.2 topp så det fixer eg selv, (men takk for tilbudet:) Det var 3 literen eg skulle hadt målet på, for å sammenligne og se om det er noen mulig å de-komprimere litt med 3,2 topp.. Uansett, nå er motoren komt i bilen igjen og planen er å kjøre e85/vipec og presse på standard 3 Liter i vinter. Så bygger eg smidd 3.2 på siden for litt mere seriøse effektutak..Pressa skal maxes
Yngve Skrevet Oktober 13, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2013 Nei, bilen skal godkjennes- så må ha bkf ! (Edit: hydraulisk ble bytta ut med vanlig bkf) Nytt innsug er på plass, så det er god plass. Bilder kommer S:M:G reagerte på dette 1
Yngve Skrevet Oktober 13, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2013 Bare et dårlig mobil bilde tatt under montering, det ser ut for at alt får grei plass. Måtte sveise om utløp på pressa eneste og utøpet på e36 radiatoren stå litt "uheldig plasert" i forhold til pressa- men finner nok en løsning på det etterhvert Ellers så er den slanket det det går i fronten og den skal gå greit under vognkortets vektbegrensning..
Thunegutt Skrevet Oktober 13, 2013 Skrevet Oktober 13, 2013 Hjemmelaget det innsuget? Men synes det var så lite, skulle du ikke ha register for vannkjøling? Eller er det kun for "sugemotoren" i funksjon? Kompressoren der er en Vortech V2 med ess moddet brakett? Så litt annerledes med det løpehjulet der oppe bla...
Yngve Skrevet Oktober 13, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2013 Innsuget såg lite ut på bildet ser eg, men det er nok ganske samme volum som det fra ESS du har tror eg! Skal ta bedre bilder, er med trakter osv. Kjøpt fra Jaws. Bestemte meg for luft/luft ic tilslutt, skal gå inn i topp og flowe vertikalt for å knipe inn på rørlengder/antall bend. Er V2 presse ja, med ess brakett kjøpte det brukt fra en som har brukt det på en m50.. Synest brakket og løpehjul osv ser litt jalla/spinkelt ut, men eg får vel prøve å feile litt eg som alle andre Men et custom 10 Rib hjulsett står høyt på ønskelista.
Thunegutt Skrevet Oktober 14, 2013 Skrevet Oktober 14, 2013 Innsuget såg lite ut på bildet ser eg, men det er nok ganske samme volum som det fra ESS du har tror eg! Skal ta bedre bilder, er med trakter osv. Kjøpt fra Jaws. Bestemte meg for luft/luft ic tilslutt, skal gå inn i topp og flowe vertikalt for å knipe inn på rørlengder/antall bend. Er V2 presse ja, med ess brakett kjøpte det brukt fra en som har brukt det på en m50.. Synest brakket og løpehjul osv ser litt jalla/spinkelt ut, men eg får vel prøve å feile litt eg som alle andre Men et custom 10 Rib hjulsett står høyt på ønskelista. Ja, pøs på med bilder Skal bli spennende å se hva du får til her. Braketten er litt svak, så den beveger seg en god del. Så å lage en avstiver kan du tenke på en gang Passelig klaring på det siste bilde ja. Hvordan er klaringen din ut fra trykksiden på pressa til rammevangen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå