Gå til innhold

Diverse feil med E39 touring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sagt tidligere, er dette min første bmw og har dermed lite kjennskap til "sykdommer" og ellers vanlige feil med bmw.

Noterer noen punkter med feil på min bil som jeg ønsker å rette opp i, så håper jeg noen har noe nyttig info å komme med så jeg får fikset det.

-Original radio funker bare av og til, selvom den alltid får strøm

-Vindusvisker foran står noen ganger stille etter jeg starter bilen, men om jeg skrur av og på bilen, funker de igjen

-Cruise Controll funker ikke

-Kupélyset må som oftest slås av manuelt etter jeg starter bilen

-Sporadisk blafring i bremselys når jeg ikke bremser

På forhånd, takk!

Skrevet

Virker som det er litt elektrisk som kan være slitt i overgang fra tak og ned i bakluke.

Det orginale utstyret til radio og forsterker kan være litt så som så, men ville begynt med antenneleningen in til spilleren forran, hvis ikke kan det være den orginale forsterker som kutter ut. F eks at radio står på i ca 40 sec. så blir den borte.

vindusviskere har jeg opplevd at kan stoppe midt i når de står i regnssensormodus, da måtte jeg av og på med tenning for å få de i gang igjen, sitter en boks under hanskrommet som styrer vidusviskere, kanskje prøve åbytte den.

Opplevd på noen E39 at Cruise Controll ikke virker på grunn av bryter på bremse pedal.

Se om det hjelper å dra bremsepedalen bakover å dermed trykke på cruice kontroll knappen.

Virker den da, er det ny bryter eller justering av plass den står på

Skrevet
Virker som det er litt elektrisk som kan være slitt i overgang fra tak og ned i bakluke.

Det orginale utstyret til radio og forsterker kan være litt så som så, men ville begynt med antenneleningen in til spilleren forran, hvis ikke kan det være den orginale forsterker som kutter ut. F eks at radio står på i ca 40 sec. så blir den borte.

vindusviskere har jeg opplevd at kan stoppe midt i når de står i regnssensormodus, da måtte jeg av og på med tenning for å få de i gang igjen, sitter en boks under hanskrommet som styrer vidusviskere, kanskje prøve åbytte den.

Opplevd på noen E39 at Cruise Controll ikke virker på grunn av bryter på bremse pedal.

Se om det hjelper å dra bremsepedalen bakover å dermed trykke på cruice kontroll knappen.

Virker den da, er det ny bryter eller justering av plass den står på

Takk for masse nyttig info!

Skrevet

Det kan jo faktisk hende at det er tull med bakstykket på tenningslåsen også.

Da får man mange rare elektriske feil.

Skrevet
Det kan jo faktisk hende at det er tull med bakstykket på tenningslåsen også.

Da får man mange rare elektriske feil.

Thanks! Da har jeg litt å gå gjennom.

Skrevet
Høres ut som tenningslås eller jordfeil et sted

Tenkte litt på jordfeil jeg også.

Har ikke fått sjekket noe enda. Ikke hentet ut skiltene, gjør det til uka. Så da får jeg sjekket litt mer. Har ikke bilen hjemme nå.

Skrevet

Fikk cruisecontrollen til å fungere hvis jeg trykka på knappen på dashbordet og så trykket på + knappen på rattet og holdt den inne til den begynte å gi gass. Da holdt den farten og økte og senket farten ettersom hvordan jeg justerte på rattet. Men skal vel ikke være nødvendig å gjøre så mye for å få den til å fungere? Skal vel holde med å trykke på knappen på dashbordet? Eventuelt cruise knappen på rattet?

Det som er rart, er at når jeg trykker på knappen på dashbordet, kommer ikonet som viser at cruisecontrollen står på opp på instrumentet, men holder alikevel ikke farten......med mindre jeg holder + knappen inne.

Skrevet
Fikk cruisecontrollen til å fungere hvis jeg trykka på knappen på dashbordet og så trykket på + knappen på rattet og holdt den inne til den begynte å gi gass. Da holdt den farten og økte og senket farten ettersom hvordan jeg justerte på rattet. Men skal vel ikke være nødvendig å gjøre så mye for å få den til å fungere? Skal vel holde med å trykke på knappen på dashbordet? Eventuelt cruise knappen på rattet?

Det som er rart, er at når jeg trykker på knappen på dashbordet, kommer ikonet som viser at cruisecontrollen står på opp på instrumentet, men holder alikevel ikke farten......med mindre jeg holder + knappen inne.

Det høres da helt normalt ut. De første produksjonsmånedene til E39 var på-knappen til CC på dashbordet. Jeg har min på-knapp på rattet, men jeg må fortsatt trykke på +-knappen for å låse hastigheten akkurat som deg. Dette burde forøvrig også stå i instruksjonsboka di.

Skrevet

Det høres da helt normalt ut. De første produksjonsmånedene til E39 var på-knappen til CC på dashbordet. Jeg har min på-knapp på rattet, men jeg må fortsatt trykke på +-knappen for å låse hastigheten akkurat som deg. Dette burde forøvrig også stå i instruksjonsboka di.

Men da er det jo i orden da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...