RoboX Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Har en '97 520iAT med endel elektriske problemer, det mest prekære nå er at vindusviskerne ikke fungerer. Bilen skal på PKK nå og det vil bli påpekt der. Sånn for å summere opp feilene jeg har merket meg, vet ikke hva som har sammenheng? Alt untatt viskerne har vært et problem lenge, de sluttet å fungere nylig. Viskerne fungerer ikke (nytt problem) Fjernstyrt sentrallås fungerer litt som den vil, tror det bare er dårlig batteri. Org alarm begynner å ule av seg selv om jeg ikke slår den av. Lås/lås opp knappen i midtkonsollen fungerer en sjelden gang. Interiørlys og varselblink slår seg på samtidig under kjøring. Airbaglampe lyser(visstnok sensor i passasjersete i følge diagnose) Noen som har noen tips? Har lest at grunnmodul er et vanlig problem, men har ikke helt fått med meg hvilke funksjoner den har?
todleif Skrevet November 7, 2012 Skrevet November 7, 2012 Er vel ikkje akkurat uvanligt med feil på bakstykket til tenningslåsen. Dårligt batteri skaper og ein del elektronikkproblemer.
RoboX Skrevet November 8, 2012 Forfatter Skrevet November 8, 2012 Tenningsbakstykket byttet jeg for 6 mnd siden og batteriet er topp stand. Har lest litt mer på forumet her nå og det virker jo veldig som grunnmodulen er gåen. Kan denne taes fra en vrakbil og settes rett i min, eller må den programmeres uansett om den er ny eller brukt?
killarinc Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Er jo en del av det du beskriver her som har med hverandre og gjøre.. Da har du et sted og begynne
Bjørnøy Skrevet November 9, 2012 Skrevet November 9, 2012 Her er det som grunn modulen tar seg av. Den må forøvrig programmeres på ny, hvis du ikke has samme utstyrsliste som den du tar den av.
Alpejohn Skrevet November 9, 2012 Skrevet November 9, 2012 BMW sier den bør kodes, men har selv bytta uten og kode. Somme ting ble forandra, men alle funksjoner virka. Blir for eksempel et problem om du har touring og får GM fra en sedan, da får du ikke opp bakluka. Tenker det går greit så lenge du får den koda etter på du har testa om det er dette som er feil. For og være på den sikkre siden kan du jo prøve en som er samme type, high eller lowe (low). Vet ikke hva som er forskjell men da er vertfall noe likt. Har foresten en liggende, sjekk dele nr på din, kanskje du til og med finner en med rett nr
Bjørnøy Skrevet November 9, 2012 Skrevet November 9, 2012 Jeg har også en liggende med delnr: GM III HIGH 61.35-6942042 Dette er erstatning for nr:61.35-6901224/61.35-6913517/61.35-6922272 og 61.35-6938461
RoboX Skrevet November 9, 2012 Forfatter Skrevet November 9, 2012 Flott, takk for gode svar Skal sjekke delenr på min i løpet av helgen!
RoboX Skrevet November 10, 2012 Forfatter Skrevet November 10, 2012 Min heter så mye som: GM3 HIGH 12v - 61.35-8 376 691 Har noen av dere den?
RoboX Skrevet November 13, 2012 Forfatter Skrevet November 13, 2012 Da har jeg testet med en annen gm3 modul fra bilen til en kamerat, uten at det hjalp noe. Dette var riktignok en gm3 low modul, men viskerne fungerte ikke med denne heller. Vet ikke om det er mulig low modulen har andre inn/utganger enn high? Har målt spenning på viskermotor, ikke tegn til liv. Har demontert og kontrollert begge releene i el. boksen i motorrommet. Begge to er i god stand. Sjekket sikringene i hanskerommet, ingen brente og gjennomgang på alle. Finnes det flere sikringer andre plasser i bilen som har noe med viskerne å gjøre? Demonterte og kontrollerte den nye tenningsbryteren og viskerspaken, begge har gjennomgang der de skal og ikke dårlig kontakt. Nå skjønner jeg ikke hvor feilen kan ligge, hvis det ikke er en sikring eller et annet rele jeg ikke har funnet.
Alpejohn Skrevet November 13, 2012 Skrevet November 13, 2012 Da har jeg testet med en annen gm3 modul fra bilen til en kamerat, uten at det hjalp noe. Dette var riktignok en gm3 low modul, men viskerne fungerte ikke med denne heller. Vet ikke om det er mulig low modulen har andre inn/utganger enn high? Har målt spenning på viskermotor, ikke tegn til liv. Har demontert og kontrollert begge releene i el. boksen i motorrommet. Begge to er i god stand. Sjekket sikringene i hanskerommet, ingen brente og gjennomgang på alle. Finnes det flere sikringer andre plasser i bilen som har noe med viskerne å gjøre? Demonterte og kontrollerte den nye tenningsbryteren og viskerspaken, begge har gjennomgang der de skal og ikke dårlig kontakt. Nå skjønner jeg ikke hvor feilen kan ligge, hvis det ikke er en sikring eller et annet rele jeg ikke har funnet. Der skal være en boks som har noe med viskere eller spylere og gjør.. Sjekk på bmw tis og koblingskjema hvor ledningene går Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå