westmoenja Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Hei Jeg har et problem med min 2005 modell 530d. Ved ca 1600-1800 rpm (ved ørlite pådrag), så opplever jeg lugging til tider. Dette er uavhengig om motor er varm/kald, eller vær og utetemperatur. Har vært på Bavaria med bilen, og det er funnet feil på glødeplugger og gløderelé. Nå er ikke jeg noe mekaniker, men at glødepluggene skal ha noe med luggingen å gjøre, stiller jeg meg skeptisk til. Kunne forstått det hvis motor var kald og det skjedde kun da. Men dette skjer som sagt uansett temp på motor.. Jeg må nevne at jeg har hatt ute EGR ventilen og gjort denne ren så godt jeg kunne. Denne er har låst seg fast i lukket tilstand, dvs det kommer ingen eksos inn i innsuget lengre. Jeg går ut i fra at dette heller ikke er årsaken, men sånn i tilfelle, så nevner jeg det.. Noen som har en formening hva dette kan komme av?
TRF Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 du kan ikke kjøre med stengt egr på din bil, da går den i nød. Så begynn med å få den til å fungere igjen.
westmoenja Skrevet November 8, 2012 Forfatter Skrevet November 8, 2012 Jaha, er du sikker på det? Bilen går absolutt ikke i nødprogram.. Prøvde å tvangkjøre EGR ventilen med trykkluft, og den beveget seg ikke. Regner ikke med at det er vakuum som kjører ventilen?? Uansett, jeg klarte ikke rikke denne ved å dra i sylinderen inni der..
westmoenja Skrevet November 8, 2012 Forfatter Skrevet November 8, 2012 Må forresten nevne at det er manuell kasse i bilen..
TRF Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 neida...har aldri vært borti slikt den går naturligvis på vakum. dersom du ikke har fått opp varsel så fungerer nok egren din.
ogis Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Ikke helt det samme nei ?? men prøver... HJELP TRF-RACING:) Noen som kan hjelpe? dette er en 530d 2004 modell, denne jager av og til på turtall ved normal kjøring hopper ikke mye men rundt 100-200 rpm vist gassen er stabil, gir eg bare litt mer blir den helt fin igjen? og i dag gidde eg full gass og da ble den helt dau.. kunne gi full gass uten att det skjedde noe nestem, virker som den var i nød modus? plustelig ble den fin igjen? når den vAR DAU KUNNE DEN GIRE HELT NORMALT MEN DET VAR LIKSOM IKKE NOE KRAFT I MOTOR? No virker dette som det kommer nesten hver gang bilen er kald, når den får litt temp så blir den helt fin. deete må være noe elektroniskt for den virker helt fint mekaniskt HJELP _________________ Familie racer prosjekt tråd viewtopic.php?f=11&t=242765
TRF Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 automat? er jo problemer med konverter på disse. normalt ligger slike episoder som du beskriver i feilminnet.
ogis Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 automat ja. men når denne blir varm så fungrere den 100% drar like godt som alltid så tviler på det er mekansikt, her er feil kodene som jeg leste av ..... c0212 c0222 c0232 c0232 c0507 c0203 noen som kan hjelpe? bilen ble br igjen etter den ble varm eller for eg slettet kodnene.. men eg vet ikke ka kodene betyr? tror det er en sensor eller en styreenhet som kødder seg?
TRF Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 jeg bruker DIS, og er således ikke vant til disse kodene. google is your friend. skriv ned hva du har.
ogis Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 bruker en ecotune obd reader/tuner som leser ecu og kan laste opp og programere mapet i ecu ( din konkurent kan eg tenke meg:) ) du har ikke vert borti disse symptomene før?
ogis Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 jo skal høre med de i morgen, men dette er ett problem som eg tviler på har kommet av dette mappet da det er ett halvt år gammalt så dette er nok en feil på det elektriske noe som ikke er uvanlig på de første e60 eller de fleste e60 forøvrig. setter pris på om du kan være en mann eg kan spørre om bmw problemer da eg vet du har svart belte i bmw.. kan betale i form av gaver i posten
TRF Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 bare å spørre. Men slike feil må man feilsøke på, for meg å sitte å google obd koder, jeg har desverre for mye å gjøre til at jeg bruker tid på det. Finn ut hva kodene betyr, så kan jeg sikkert gi noen pointers
Skands1 Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Hadde nokså samme symptomene på min E61 530d (2005 mod) som 'lugget' litt på turtallet. Hadde bilen inne på Bavaria som først mente det var automatkassen, deretter mente de turbo måtte byttes. Jeg gjorde ingenting av delene for de ville ikke stille noen garanti at det var nettopp dette som var årsaken til at bilen ikke oppførte seg som den skulle. Men det viste seg faktisk å være partikkelfilteret som var tett! Dette ble verre og verre. Til slutt så klarte jeg ikke å komme over 1500 o/min, og ved å gi mer gass så kvalte jeg bilen og fikk ikke pådrag igjen før turtallet var under ca 1500 o/min. Da hadde verkstedet kjørt 'tvungen' rensing av partikkelfilteret for å brenne partiklene, men dette hadde tydeligvis ikke vært nok. Status på filteret i iDrive viste at det skulle være en god del igjen av filteret, men det stemte altså ikke overens med hva som faktisk var tilfellet...
ogis Skrevet November 9, 2012 Skrevet November 9, 2012 Ja partikellfilter er ikke noe for nordmenn som loffer avgårde i 50 kmt og småkjøre, dette tetter filteret og ødlegger turbo. bare å fjerne det og programere det vekk i styrenheten. Til mitt problem vist du fortsatt er her TRF ? målte battariet i går dette var bare 10,5 V men bilen starter lett som bare det men er 10,5 tilfellet så er dette alt for lavt, bruker webastoen hver morgen,bruker varmeapparatet i bilen og eg har en kondensator stor forsterker og 2x10" subber i den så dette tar nok alt for mye strøm vil eg tro?? dette som sgjør den er dau før den blir varm?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå