EirikHz Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Trenger virkelig hjelp nå, da jeg begynner å bli lei av at verksteder tar feil ;p Motorlampen lyser, og den faller av og til helt ned i ca 300 omdreininger når den står å går på tomgang. En gang skulle jeg bremse ned å skifte gir ned i 2. så kvelte den seg Når man har den på analyse, så viser den ingen tydelige feilkoder som verkstedene klarer å se noen åpenbare feil ut ifra. Har byttet Luftmengdemåler og Lambdasonde, da dette ble anbefalt. Har prøvd å nullstille ved å la minuspolen ligge av i over en halvtime, men motorlampa lyser fremdeles. Noen tips til hva enn dette kan være?! ;o
Henrik K Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Falsk luft kanskje? Testet med startgass rundt innsuget? På min tidl E46 323ci var det sprekk i belgen som sitter på innsuget.
killarinc Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Kan være flere ting. Det som ikke alltid dukker opp på diagnose er jo mekaniske feil som f.eks tett dyse osv... Kan være ødelagte coiler.. Men en annen ting her er at de kan umulig ha tatt noe skikkelig diagnose når de ikke finner noen feil og motorlampe lyser. Motorlampe lyser jo fordi det dukker opp en feilkode i systemet så da ville jeg bedt om og få tatt dette igjen eller få noen andre til og gjøre det på nytt.
EirikHz Skrevet November 8, 2012 Forfatter Skrevet November 8, 2012 Det er ikke falsk luft, for det har jeg allerede sjekket Ja, jeg syns det er litt merkelig.. Har vel hatt den inne på 3 diagnoser nå, både på GS og det lokale bmw verkstedet, men de har sagt at det måtte være luftmengdemåler, som det da ikke har vært Må si jeg har tenkt litt over det med coilene, er det en måte å få sjekka disse på ?
helgeb Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 er det den gamle m43 motoren?, isåfall skal jeg sette mye penger på at skifte av veivhus slange og veivhusventil løser saken, den går fra ventildekselet og inn på ventilen som er en rund liten sak i bakkant innsug.
killarinc Skrevet November 8, 2012 Skrevet November 8, 2012 Det er ikke falsk luft, for det har jeg allerede sjekket Ja, jeg syns det er litt merkelig.. Har vel hatt den inne på 3 diagnoser nå, både på GS og det lokale bmw verkstedet, men de har sagt at det måtte være luftmengdemåler, som det da ikke har vært Må si jeg har tenkt litt over det med coilene, er det en måte å få sjekka disse på ? Mange mener og teste det mot gods for og sjekke gnist er godt nok men det veit av erfaring at bare er bullshit siden den kan tenne ujevnt og galt og det ser du ikke med øye.. Bedre og få tak i en brukt og prøve eller så kan du bytte om på coilene og se om problemet forandrer seg litt som det vil gjøre vis du flytter problemet til en annen sylinder. Problemet vil ikke gå bort men du vil jo høre en forskjell. Har du fått de til og slette alle feilkoder, kjøre bilen i 15min og sjekke igjen da? Motorlampe kommer jo pga feilkode så da må jo koden foreligge
stein-erik.carlsen Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 Hei! Hadde akkurat samme problem med min. Samme bil og motor. Ble anbefalt å bytte det du har byttet, uten at det løste problemet. Svaret var som helgeb sier. Slangen var gått helt i oppløsning. Vanlig feil i følge Autopower
angvikguten Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Hei. Har akuratt samme problem jeg også. Har du funnet ut hva feilen var?
Bekkja Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 Vi har gjort masse med bilen, men feilen foreligger enda. F.eks Lambasonde, Luftmassemåler, Bensinfilter,Veivhusslange, Renset ventilokket, er sjekket/testet, skiftet,og det er ikke falskluft, men feilen ligger inne fortsatt. Bilen fungerer fint om vi finstiller på turtallet via vaieren, men etter ett par dager blir det dårlig igjen. Eneste andre symptomet som er uten om feilmelding og dårlig på tomgang , er at det er uvanlig mye undertrykk i motor, når vi åpner forsiktig toppa til oljefyllingen. Bestilt opp Veivhusventil så får vi se om det fungerer. Noe som har noen flere tips uten om coil.(det blir evt testet etterpå om det ikke fungerer) Kansje litt dumt spørsmål men må nødprogram meldinga resettes manuelt? Mvh Andreas
gullsakar Skrevet April 9, 2013 Skrevet April 9, 2013 som du selv og andre sier er det MEGET spesielt at ikke verksted har funnet feilkoder når lampa lyser.. iallefall fra bmw verksted som mest sannsynlig har riktig utstyr også.. så her blir du jo tvunget til å bruke 'bytte deler metoden' for å finne feilen.. da ville jeg foreslått bytte av kam og\eller veivsensor. Jeg fikk slike symptomer på min ved defekt kamsensor på innsugside. men jeg var mer heldig å fikk konkrete feilkoder. skal sies at motorlampa ikke lyste men bilen fuska veldig og daua i fart...
Aroid Skrevet April 10, 2013 Skrevet April 10, 2013 N43 motor? m43 ja . Jeg meinte n42. Ok 8ventiler du har da?
Bekkja Skrevet April 13, 2013 Skrevet April 13, 2013 N43 motor? m43 ja . Jeg meinte n42. Ok 8ventiler du har da? Han trodde på det var 8 ventiler. Han har nå skiftet veivhusventilen og alt undertrykker i motor er forsvunnet. Men fjusker mer en aldri før. Går normalt når oljelokket er av sier han. Noen som har peilig på hva det kan være?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå