Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg å takste min bmw?

madinhoz
 Share

Anbefalte innlegg

Når vi tar inn en bruktbil er det mye meir vi ser på.

Men tviler på en forhandler og hadde klart å fått 150.000kr for denne, da bruktbilmarkede er veldig dødt fortiden.

Vi rekner med :

Stå tid 90 dager som vi rekner ut i fra -18 .000kr

Garanti -4000kr

Påkost -4000kr

Klargjøring -1500kr

fortjeneste når vi selger bilen igjen på ca 20%

km justering + 15.000kr

Me tok akkurat inn en 2002 318CA med 80.000km på telleren, Full skinn, Navigasjon ellers en pen bil . Denne tok vi inn for 80.000kr

Tipper du vil få 120.000kr ikkje legg den for høgt da blir du sittende med bilen alt for lenge.

Men disse faktorene bestemmer jo innbytteprisen, så er ikke så relevant når en skal finne utsalgspris på privatmarkedet. Jeg tror også du treffer bra når du tipper 120 lapper.

November, Desember og Januar er generelt lavsesong når det gjelder bilsalg. Folk har mye annet å fokusere på rundt juletider. Men folk trenger jo bil så er bare å prøve. Det finnes ingen fasit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt klart at det ikke er relevant, men såg en annen begynnte med dette, å han manglet mye på lista si;)

Eg trur faktisk alle forhandlere merker at det er tungt med bruktbil fortiden.

Vi er nr 2 på størst bilsalg i haugesund og får statestikk fra heila haugalandet og dei fleste har solgt langt under fjorårets salg.

Vi merker og en nedgang når dei kommunale avgiftene kommer, Men bilsalget varierer mye for hver mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt klart at det ikke er relevant, men såg en annen begynnte med dette, å han manglet mye på lista si;)

Eg trur faktisk alle forhandlere merker at det er tungt med bruktbil fortiden.

Vi er nr 2 på størst bilsalg i haugesund og får statestikk fra heila haugalandet og dei fleste har solgt langt under fjorårets salg.

Vi merker og en nedgang når dei kommunale avgiftene kommer, Men bilsalget varierer mye for hver mnd.

Bilsalget det jeg og var gikk nedover de siste 6 mnd. Jeg valgte å slutte som bilselger, da det begynte å bli så lite kunder i butikken at jeg ville finne meg noe som ikke var så variabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...