Gå til innhold

Bristolgarasjens E39 M5 - "Driftlimmo"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt du har en "reservebil" :P

Som jeg sa ista så vil jo det billigste og enkleste være alt. 1, men liker jo alt. 3 best da ;)

Sent from my brain, using my fingers to write

Skrevet
Da har dommen falt!

Det er dårlig komp på en sylinder :) (fremre sylinder på passasjer side)

Det er trist nytt, og siden jeg i morgen drar på en 2ukers til syden, så blir det hvertfall ikke noe kjøring på Gatebil Juli. Sesongen er muligens over. Kommer helt an på hvem som kan fikse dette og hva det koster. Et annet spørsmål er også hvordan vi skal fikse det.... Slik jeg ser det er mulighetene som følger:

1: Skaffe ny brukt motor og gjøre en kjapp swap.

2: Overhale nåværende motor med nye org deler.

3: Overhale nåværende motor med oppgraderte deler. Smidd innmat og gromme pakninger etc.

Alternativ 3 er kanskje det som frister mest! Jeg er lite keen på at dette skal skje igjen!! Ifølge ESS så har dette mest sannsynlig skjedd fordi motor ikke har fått nok bensin. Så et skikkelig bensinsystem må også på plass. Her tenker jeg catchtank og doble pumper.

Hører gjerne deres tanker, ideer, tips og tilbakemeldinger. JA - jeg trenger hjelp! :)

da var jeg ikke helt på jordet da ;)

bra bensinsystem er første pri for deg da tror jeg! det og motorstyring er det viktigste på motorer.

Skrevet

Det er nesten litt skummelt at du kom gående for å fortelle B det, idet han fyrte den opp på fredagskvelden, at du kun hørte det pga lyden under oppstart :P

Sent from my brain, using my fingers to write

Skrevet

Alternativ 3 :) den skal jo brukes til herjing, og da er det greitt å vite at det holder. Samme kan vel skje på en eventuell ny motor? :)

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4 Beta

Skrevet
Alternativ 3 :) den skal jo brukes til herjing, og da er det greitt å vite at det holder. Samme kan vel skje på en eventuell ny motor? :)

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4 Beta

sålenge en motor for riktig blanding (bensin og tenning) så vil det ikke skje med en ny motor nei.

Skrevet

sålenge en motor for riktig blanding (bensin og tenning) så vil det ikke skje med en ny motor nei.

etter å ha lest 1 gang til kom jeg fram te at han mente å oppgradere drivstoffsystemet uansett, ikke bare som "en del" av alternativ 3 :P

disse motorene tåler vel endel, men uansett, skulle han tenke på mer effekt seinere (som ofte skjer) så er det jo greitt å vite at innmaten "henger med" :) men ska sies at jeg ikke veit å mye disse motorene tåler da, og har heller ikke oversikt over pris på ny motor kontra ny innmat ;)

Skrevet

etter å ha lest 1 gang til kom jeg fram te at han mente å oppgradere drivstoffsystemet uansett, ikke bare som "en del" av alternativ 3 :P

disse motorene tåler vel endel, men uansett, skulle han tenke på mer effekt seinere (som ofte skjer) så er det jo greitt å vite at innmaten "henger med" :) men ska sies at jeg ikke veit å mye disse motorene tåler da, og har heller ikke oversikt over pris på ny motor kontra ny innmat ;)

spiller ingen rolle hvordan motor det er, alle motorer raser uansett om di koster 1000kr eller 300 000 så lenge di ikke får nok bensin..

Skrevet

Jeg ser for meg følgende oppgradering av bensinsystemet:

La org pumpa pumpe til en catchtank i bagasjerommet. Derfra 2 stk Bosch 044 pumper som sender videre til motor. Hva tror du/dere om det...?

Skrevet
Jeg ser for meg følgende oppgradering av bensinsystemet:

La org pumpa pumpe til en catchtank i bagasjerommet. Derfra 2 stk Bosch 044 pumper som sender videre til motor. Hva tror du/dere om det...?

Det ville jeg også gjort, men det holder sikkert med 1 044 på bensin, eller kjører du e85?

Hvor høyt bensintrykk har disse org? Samme som s54?

Mvh

Skrevet

Det ville jeg også gjort, men det holder sikkert med 1 044 på bensin, eller kjører du e85?

Hvor høyt bensintrykk har disse org? Samme som s54?

Mvh

Kjører bensin ja!

Er det noe ulemper ved å bruke 2 pumper enn 1..? Tenkte det ville være greit å sikre seg 100%!

Bensintrykket vet jeg ikke noe om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...