turbo1991 Skrevet Juni 25, 2013 Skrevet Juni 25, 2013 Dette var kjedelig, hadde gledet meg til å se denne på E30 Meet på lørdagen. Får håpe du får bilen raskt oppe å gå igjen
Morty999 Skrevet Juni 25, 2013 Skrevet Juni 25, 2013 Holder nok med 1 044 tror jeg, mye effekt er det her da? Eller skal bli
Kristian Skrevet Juni 25, 2013 Skrevet Juni 25, 2013 Holder nok med 1 044 tror jeg, mye effekt er det her da? Eller skal bli Denne er benket 620 i motor hos ess.
gkw89 Skrevet Juni 25, 2013 Skrevet Juni 25, 2013 skal du ikke bruke denne motoren du har nå, kan jeg kjøpe den billig =D
KingB Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Skrevet Juni 25, 2013 Ellers veit jeg av en original s62 med LAV km stand.. Pris, km stand og lokasjon på denne Kristian?
KingB Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Skrevet Juni 25, 2013 Nå trenger jeg seriøse tilbakemeldinger fra dere som har peiling på motor bygging! Morty, Rakett, Jarmund, Yngve, Kristian H. Foss og alle dere andre: Dersom jeg velger alternativ 3 - Hva må gjøres? Hva må oppgraderes? Hvilke deler/produsenter skal jeg handle fra? Vær konkrete og legg til linker til deler. Jeg har ikke greie på dette og trenger hjelp! På forhånd - Takk for svar
Kristian Skrevet Juni 25, 2013 Skrevet Juni 25, 2013 Ellers veit jeg av en original s62 med LAV km stand.. Pris, km stand og lokasjon på denne Kristian? Vi tar det på face klumpen!
///MPower Skrevet Juni 25, 2013 Skrevet Juni 25, 2013 Ellers veit jeg av en original s62 med LAV km stand.. Pris, km stand og lokasjon på denne Kristian? Vi tar det på face klumpen! jaaa komme å hente men ikke den med lav km stand. skal få den som står i bilen nå men kristian har fått all info om den nå.
KingB Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Skrevet Juni 25, 2013 jaaa komme å hente men ikke den med lav km stand. skal få den som står i bilen nå men kristian har fått all info om den nå. Ja, chatter med ham nå...
Morty999 Skrevet Juni 25, 2013 Skrevet Juni 25, 2013 Nå trenger jeg seriøse tilbakemeldinger fra dere som har peiling på motor bygging! Morty, Rakett, Jarmund, Yngve, Kristian H. Foss og alle dere andre: Dersom jeg velger alternativ 3 - Hva må gjøres? Hva må oppgraderes? Hvilke deler/produsenter skal jeg handle fra? Vær konkrete og legg til linker til deler. Jeg har ikke greie på dette og trenger hjelp! På forhånd - Takk for svar det er igrunn vanskelig å si, hva skjedde med motoren din nå? har di tatt opp å sett? er vell mange som har gjort dette med motor uten å åpne den nevneverdig? nå har jeg aldri titta no særlig på di motorene der så ikke så lett for min del hvertfall, men bensinsystem er viktig og motorstyring, en godt mappa motor har 100 ganger bedre levetid enn en som er feil justert.
Lamek Skrevet Juni 25, 2013 Skrevet Juni 25, 2013 Hvis sylindrene er hele og fine trenger du vel bare Noen gromme stempel og råder? De originale toppakningene på disse tåler vel det meste. PNP Datasprut og en skikkelig mapping:-)
Kristian Skrevet Juni 26, 2013 Skrevet Juni 26, 2013 Man burde jo gå ut ifra at mappe /softwaren er grei, siden dette er en pakke som ess leverer. Få på et skikkelig bensinsystem så vil nok "original" motor holde lenge.
Kristian H. Foss Skrevet Juni 26, 2013 Skrevet Juni 26, 2013 Har ingen erfaring med s62, men som folk nevner her så er motorstyring alfa omega. 2stk 044 gir bare mer suppe, men du er kansje i grenseland med den effekten om du velger 1stk 044 pumpe. Ville fått litt svar på hva som har skjedd i motoren og se hvilke forbedringer du kan gjøre. Mvh
Ellingsen B. Skrevet Juni 26, 2013 Skrevet Juni 26, 2013 Kjedelig greier! Du har ikke tatt en telefon til BMW Tan på Fetsund? Kanskje han kan komme med noen tips eller har deler for å fikse opp motoren igjen?
KingB Skrevet Juni 26, 2013 Forfatter Skrevet Juni 26, 2013 Snakka med ESS nå. Han mener at det bør være 2 stk 044 pumper for å sikre seg. Han mener at de fleste delene i S62-motoren som toppakning og råder er mer enn godt nok, og mener at det kun er stemplene som trenger oppgradering. Han har god erfaring med Mahle stempler som passer rett inn uten "sleeves". Dette er selvsagt forbeholdt at sylinderene ikke er skadet (noe man ikke vet før motoren er åpnet.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå