JE Motorsport Skrevet Juni 28, 2013 Skrevet Juni 28, 2013 Finnes flere ulike kalkulatorerer på nett for å regne ut str på dysene. Men etter hva jeg har forstått så er det vel sånn at hvis du har 620Hk bør du ha minimum ha 620cc dyser. 500Hk-500cc dyser osv... Da skal man vistnok ikke bomme så mye på str på dysene er jeg blitt fortalt
Kristian Skrevet Juni 28, 2013 Skrevet Juni 28, 2013 Finnes flere ulike kalkulatorerer på nett for å regne ut str på dysene. Men etter hva jeg har forstått så er det vel sånn at hvis du har 620Hk bør du ha minimum ha 620cc dyser. 500Hk-500cc dyser osv... Da skal man vistnok ikke bomme så mye på str på dysene er jeg blitt fortalt Er jo veldig stor forskjell om man har 4,6 eller 8 sylindre da
JE Motorsport Skrevet Juni 28, 2013 Skrevet Juni 28, 2013 Finnes flere ulike kalkulatorerer på nett for å regne ut str på dysene. Men etter hva jeg har forstått så er det vel sånn at hvis du har 620Hk bør du ha minimum ha 620cc dyser. 500Hk-500cc dyser osv... Da skal man vistnok ikke bomme så mye på str på dysene er jeg blitt fortalt Er jo veldig stor forskjell om man har 4,6 eller 8 sylindre da Godt poeng Det jeg skrev er rettet mot 6'er... Da kan jo Bjørnar bare droppe to sylindere
KingB Skrevet Juli 18, 2013 Forfatter Skrevet Juli 18, 2013 Har nå plukket fra hverandre motor til driftlimmo'n etter havariet. Bildene taler vel for seg selv.... Ønsker alle som fortsatt har bilen i live en god sesong. Jeg takker for meg og kommer sterkere tilbake neste år. Adios amigos...
turbo1991 Skrevet Juli 18, 2013 Skrevet Juli 18, 2013 Dette så ikke bra ut, gleder meg derimot til å se denne i full sladd neste sesong
Morty999 Skrevet Juli 18, 2013 Skrevet Juli 18, 2013 var stemplet helt da? så ut som den hadde gått magert på den sylindern. må borre blokka og ?
Jørgen-A Skrevet Juli 18, 2013 Skrevet Juli 18, 2013 Rart ventil havari. Men ser ut til att den har gått magert ja. Mye styr og borre dissa da man må legge nytt alusil belleg. Sett i stål foringer og smidde stempler. Da kan du ladda da:)
KingB Skrevet Juli 18, 2013 Forfatter Skrevet Juli 18, 2013 Har gått magert ja! Ingen tvil om det... Blir å bygge opp motor igjen med nye hylser og smidde lavkompstempler. Blir å lade moderat så det holder. Hater å skru bil, så orker ikke tanken på at dette evt skal skje igjen. Samtidig blir det også oppgradert bensinsystem med 5.liters catchtank og 2 paralellkoplede 044 pumper + vannavkjølt intercoolersystem for pressa. Snuser også muligens på noe grommere grenrør når vi først er i gang her... Kom gjerne med tips, ideer og innspill. Jeg trenger alle råd jeg kan få her!
Lamek Skrevet Juli 18, 2013 Skrevet Juli 18, 2013 Vidar strand er flink med alublokk og foringer:-) Må pøse på med datasprut nå og få makset pressa:-)
Lamek Skrevet Juli 18, 2013 Skrevet Juli 18, 2013 Finnes flere ulike kalkulatorerer på nett for å regne ut str på dysene. Men etter hva jeg har forstått så er det vel sånn at hvis du har 620Hk bør du ha minimum ha 620cc dyser. 500Hk-500cc dyser osv... Da skal man vistnok ikke bomme så mye på str på dysene er jeg blitt fortalt Er jo veldig stor forskjell om man har 4,6 eller 8 sylindre da Godt poeng Det jeg skrev er rettet mot 6'er... Da kan jo Bjørnar bare droppe to sylindere Kan jo dele 6 på 8 og gange antal hk med resultatet da.. hvis cc følger antal hk på 6er.. Da er man jo i samme område. 8÷6=0,75 0,75cc×620hk = 465cc Kanskje gått for 6-800cc dyser på denne så er man sikker.. Hvis kalkylen er riktig da.
Lamek Skrevet Juli 18, 2013 Skrevet Juli 18, 2013 8x 1000cc dyser, så er den klar for e85 også. Hehehe.. Og 1,5 bar ladetrykk:-)
///MPower Skrevet Juli 18, 2013 Skrevet Juli 18, 2013 se der ja, kjipe greier. bare syl 1 som har tatt skade? hvilke stempler går du for? komp senk og? nye org foringer i sylindre? maxer vell pressen når du først er igang fått vite noe mer ang intercooler kitet fra ess?
JE Motorsport Skrevet Juli 18, 2013 Skrevet Juli 18, 2013 Ouch, så ikke bra ut B Fått noen oversikt på hva moroa kommer ca på før du er oppe og går igjen? Begynner å lure på om disse motorene liker banekjøring noe særlig... Dette er den 3. motoren av den typen som jeg ser som har tatt kvelden på bane
///MPower Skrevet Juli 18, 2013 Skrevet Juli 18, 2013 Ouch, så ikke bra ut BFått noen oversikt på hva moro kommer ca på før du er oppe og går igjen? Begynner å lure på om disse motorene liker banekjøring noe særlig... Dette er den 3. motoren av den typen som jeg ser som har tatt kvelden på bane nå var jo denne med presse da, og i tillegg litt mindre hjul på pressen så han ladet mer kontra 550 kitet. levde vel i grenseland på effekt siden med org pumpe. vet ikke om den ble byttet til ny, men ess anbefaler hvertfall det. km stand og tidligere bruk har også mye og si. er vel ikke akkurat brente ventiler og syl havari disse sliter med egentlig orginalt. er vel heller veiv og rådelager som de fleste andre s motorer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå