Gå til innhold

Bristolgarasjens E39 M5 - "Driftlimmo"

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ouch, så ikke bra ut B

Fått noen oversikt på hva moroa kommer ca på før du er oppe og går igjen?

Begynner å lure på om disse motorene liker banekjøring noe særlig... Dette er den 3. motoren av den typen som jeg ser som har tatt kvelden på bane [-o<

Endre og martin har jo kjørt 3 sesonger med 650hk i isn E46 GTR.

Dette er med org innmat, kun byttet til større dyser og Autronic SM4.

Det er noen som har nevnt at dysene ESS leverer ikke er veldig store, som kan forklare saken til bjørnars motor.

Skrevet

Husker Jarmund hadde samme problemet i m5'n i teamet hans, hvor den fikk fuelcut i svinger om han ikke hadde mer enn halvfull tank, så er nok et problem for de bilene her om du henter ut for mye. Uten at jeg har noe erfaring og kunnskap på dette området, så vil jeg tro det blir godt med 2 044-pumper i bilen til kingB! tror den vil gå rasende bra til neste sesong :D

Skrevet

Blir en catchtank som org pumpa pumper til.. Tenkte 2 pumper i paralell videre fra catch. Vet ikke hva jeg egentlig trenger. Men dersom det ikke er "skadelig" å bruke 2 pumper så går jeg for det. 1 stk 044 skal visst holde til 700hk har jeg lest.. Pr i dag har motoren 630hk og jeg ser for meg etter rebuid av motor og videre oppgraderinger ca 700hk...

Skrevet
Er dumt og kjøre 2 pumper om man ikke trenger det! Mere ting som kan gå istykker. 1 044 greier lett 700 motor hk på bensin.

Okay... Fill me in. Jeg har som sagt ikke greie på dette. Hva mer kan gå i stykker med 2 pumper kontra 1..?

Skrevet
Er dumt og kjøre 2 pumper om man ikke trenger det! Mere ting som kan gå istykker. 1 044 greier lett 700 motor hk på bensin.

Okay... Fill me in. Jeg har som sagt ikke greie på dette. Hva mer kan gå i stykker med 2 pumper kontra 1..?

Den ene pumpa for eks ja:)

Skrevet
Om den ene pumpa kutter eller plutselig leverer mindre, vil du kansje magre ut blandinga uten å merke noe før det er for sent.

Mvh

Hvorfor skal en pumpe plutselig ryke? Org pumper ryker jo nesten aldri...

Hvis man legger inn en tilbakeslagsventil etter hver pumpe, så vil vel ikke blandingen magre ut om en pumpe kutter...(?)

Kan man ikke koble opp en slags måler på dashbordet som overvåker dette?

Er det et alternativ å seriekoble pumpene da?

Skrevet

Kan være flere ting som kan gå galt, har hørt om tilfeller der også orginale 044 pumper kortslutter pga varmgang o.l. bare for å sette ting litt på spissen.. Kjører dobble selv. :)

Tilbakeslagsventil vil bare hindre bensinen å renne tilbake etter du stanser pumpene.

Kan fint koble inn trykkgiver med måler på bensinsystemet, og en air/fuel (afr) måler er veldig lurt å ha.

Mvh

Skrevet
Kan være flere ting som kan gå galt, har hørt om tilfeller der også orginale 044 pumper kortslutter pga varmgang o.l. bare for å sette ting litt på spissen.. Kjører dobble selv. :)

Din nisse :)

Du anbefaler meg å kun ha 1 pumpe, mens du har 2 selv! wtf, who ya tryin' to fool? :)

Skrevet

Din nisse :)

Du anbefaler meg å kun ha 1 pumpe, mens du har 2 selv! wtf, who ya tryin' to fool? :)

Haha! Snakka litt rundt meg selv der, men det jeg mener er at om du skal kjøre bensin så holder en pumpe til effekten. Skal du kjøre e85 så er to stk 044 helt gull, evt en stor aeromotive f.eks for å kun ha en pumpe. :)

Mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...