Gå til innhold

Bristolgarasjens E39 M5 - "Driftlimmo"

Anbefalte innlegg

Skrevet
Afr måler folkens! så harn litt mer oversikt over blandinga mens en kjører hvertfall

Kristian: 3 året på kina 044 pumpe her ;)

Altfor stor variasjon på kinakvalitet desverre. Vet mange har kjørt på disse lenge, men heldigvis fikk jeg muligheten til å finne feil på de før de forårsaket et motorras. :)

Skrevet
I dag sa en av mine kopi 044 takk for seg. De ble dødsvarme og de lager lyder, men det som er ille er at de ikke lenger leverer trykket jeg har mappa på. Så da blir det to stk orginale på mandag! :)

Mvh

Ser for meg levetiden på de blir kortere når man kjører E85, den smører vel dårligere enn bensin?

AFR måler er alltid kjekt å ha men man sitter ikke og glaner på den hele tiden i fint driv ute på banen.

Bruker 1stk 044 kopipumpe selv men vurderer å få tak i noe annet når jeg hører hvor mange av de som ryker..

Skrevet

044 er vel ikke godkjent for e85, men uansett varierende kvalitet på kopiene. Jeg har modellen under 044. 984 eller noe tror jeg den heter, denne bråker også noe forferdelig nå bensinen blir varm, eller det er lite på tanken.

En af-måler er jo kjekt å ha, men jeg har også mulighten på mitt sprut til å kutte både boost og turtall dersom blandingen kommer utenfor gitte verdier eller det f.eks registrerer sky høy avgasstemp osv.

Selve displayet kan jo vise lambda 1 i 20 sek på fullt øs før man legger merke til det

• 3 months later...
Skrevet

Da er det veldig lenge siden det var noe oppdatering her sist. Bilen rasa på første E30meet i 2013. Årsaken var for lite fuel til motor, som igjen forårsaket for høy varme og endte med skader på ventiler, stempler og sylindervegger. Jeg sto ved et veiskille som hadde 3 utfall.

1: Drite i bilen og selge alt i deler

2: Kjøpe ny M5 motor med usikker km stand og usikker tilstang

3: Bygge ny motor fra bunn

Valget falt på alternativ 3. Motor ble bestemt bygget opp med forsterkede deler. Målet var 700-750 holdbare hester. Motorblokk ble demontert og sendt til LASleeve i USA. Der ble den borret opp og har fått presset inn nye sylinderveggsforinger i "støpejern" med spesiell legering. Dette er mye mer solid enn den originale aluminiumen. Samtidig ble det bestillt custom smidde lavkomp stempler fra CP. Motorblokka kom tilbake fra USA denne uka, så nå kan arbeidet begynne. Det er ESS og Wold Auto som står for gjennoppbygging av motor.

Videre er følgende andre oppgraderinger handlet inn:

-: Supersprint Grenrør

-: Oljefilterhus fra 540, med uttak for oljekjøler

-: Setrab 19 raders oljekjøler

-: UUC Twin Disc Clutch

-: CNS Racing electric fan

-: ESS Intercooler kit

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...