hermanoo90 Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 Hei! Jeg vil ha hvitere/kraftigere lys i frontlyktene. bruker ''vanlig'' pære, regner med at det er halogen. Husker ikke hvilken H pære det er, men det finner jeg ut når jeg plukker ut en. Hvilken nettside kan man bestille fra som dere anbefaler, og hvilken pærestyrke skal man gå for? takker for gode svar
larserso Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 Opplevde stor (!) forbedring med Osram Nightbreaker på en E46 jeg hadde en gang. Lyste bedre enn E90 med bixenon.
a100abt Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 Hei! Jeg vil ha hvitere/kraftigere lys i frontlyktene. bruker ''vanlig'' pære, regner med at det er halogen. Husker ikke hvilken H pære det er, men det finner jeg ut når jeg plukker ut en. Hvilken nettside kan man bestille fra som dere anbefaler, og hvilken pærestyrke skal man gå for? takker for gode svar Ikke kjøp kraftigere pærer, først så er det ulovlig, deretter så svir du reflektorer raskt, og i verste fall svir du elektronikk og/eller ledningsnett. mvh Frode Neergård. sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2
janerik171187 Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 Hei! Jeg vil ha hvitere/kraftigere lys i frontlyktene. bruker ''vanlig'' pære, regner med at det er halogen. Husker ikke hvilken H pære det er, men det finner jeg ut når jeg plukker ut en. Hvilken nettside kan man bestille fra som dere anbefaler, og hvilken pærestyrke skal man gå for? takker for gode svar Ikke kjøp kraftigere pærer, først så er det ulovlig, deretter så svir du reflektorer raskt, og i verste fall svir du elektronikk og/eller ledningsnett. mvh Frode Neergård. sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2 han tenker kanskje på de pærene som lyser alt i fra 30-50% mer med samme wattstyrke som vanlig, osram nightbreaker f.eks som han andre her nevnte
hermanoo90 Skrevet November 10, 2012 Forfatter Skrevet November 10, 2012 Hei! Jeg vil ha hvitere/kraftigere lys i frontlyktene. bruker ''vanlig'' pære, regner med at det er halogen. Husker ikke hvilken H pære det er, men det finner jeg ut når jeg plukker ut en. Hvilken nettside kan man bestille fra som dere anbefaler, og hvilken pærestyrke skal man gå for? takker for gode svar Ikke kjøp kraftigere pærer, først så er det ulovlig, deretter så svir du reflektorer raskt, og i verste fall svir du elektronikk og/eller ledningsnett. mvh Frode Neergård. sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2 han tenker kanskje på de pærene som lyser alt i fra 30-50% mer med samme wattstyrke som vanlig, osram nightbreaker f.eks som han andre her nevnte Jeg formulerte meg kanskje feil, men ja, de som lyser mer men med samme wattstyrke
a100abt Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 Hei! Jeg vil ha hvitere/kraftigere lys i frontlyktene. bruker ''vanlig'' pære, regner med at det er halogen. Husker ikke hvilken H pære det er, men det finner jeg ut når jeg plukker ut en. Hvilken nettside kan man bestille fra som dere anbefaler, og hvilken pærestyrke skal man gå for? takker for gode svar Ikke kjøp kraftigere pærer, først så er det ulovlig, deretter så svir du reflektorer raskt, og i verste fall svir du elektronikk og/eller ledningsnett. mvh Frode Neergård. sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2 han tenker kanskje på de pærene som lyser alt i fra 30-50% mer med samme wattstyrke som vanlig, osram nightbreaker f.eks som han andre her nevnte Jeg formulerte meg kanskje feil, men ja, de som lyser mer men med samme wattstyrke Da kan du godt gå for nightbreaker, de er nå "oppgradert" med tykkere glødetråd som gjør at levetida ikke lenger er vesentlig kortere enn vanlige pærer også. mvh Frode Neergård. sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2
hermanoo90 Skrevet November 11, 2012 Forfatter Skrevet November 11, 2012 Kjøpte meg nightbreakers, ble litt hvitere lys, lyste lengre og bittelitt sterkere. Disse er absolutt bedre enn standard. Torshov har også tilbud på dem, så passet bra =) Men til nestegang skal jeg se om jeg finner noe sterkere og som er lovlig =)
a100abt Skrevet November 11, 2012 Skrevet November 11, 2012 Kjøpte meg nightbreakers, ble litt hvitere lys, lyste lengre og bittelitt sterkere. Disse er absolutt bedre enn standard. Torshov har også tilbud på dem, så passet bra =) Men til nestegang skal jeg se om jeg finner noe sterkere og som er lovlig =) Finner nok ikke noe annet som er bedre og samtidig lovlig... Da må du evt konvertere til xenon, og det er ikke billig, dog ikke nødvendigvis umulig. mvh Frode Neergård. sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2
Julian Sommer Skrevet November 11, 2012 Skrevet November 11, 2012 http://bilbelysning.no/ Her har de hverfall bra produkter og flotte priser. Det er forrige bilen min som er på forsiden, så jeg kan gå god for at dette lyste noe vanvittig i forhold til originalt! Og det var bare 35w xenonn. Får jo 55w også
hermanoo90 Skrevet November 11, 2012 Forfatter Skrevet November 11, 2012 Kjøpte meg nightbreakers, ble litt hvitere lys, lyste lengre og bittelitt sterkere. Disse er absolutt bedre enn standard. Torshov har også tilbud på dem, så passet bra =) Men til nestegang skal jeg se om jeg finner noe sterkere og som er lovlig =) Finner nok ikke noe annet som er bedre og samtidig lovlig... Da må du evt konvertere til xenon, og det er ikke billig, dog ikke nødvendigvis umulig. mvh Frode Neergård. sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2 er ikke disse kraftigere, og lovlige? http://bilbelysning.no/produkt/halogenp ... -xenonlook
a100abt Skrevet November 11, 2012 Skrevet November 11, 2012 Tviler på de er noe bedre... Lovlig er de nok fordi ser det ut som.
ReiRud Skrevet November 11, 2012 Skrevet November 11, 2012 Nightbreaker lyser bra de, men kan gå god for at levetiden er redusert.. Hvis du skal ha enda sterkere lys vil jeg anbefale deg å kjøpe nye lykter, det gjør susen! Uorginal xenon er noe dritt...!
CptApollo Skrevet November 11, 2012 Skrevet November 11, 2012 Helt enig. Uoriginal xenon både er dårlig, og ser dårlig ut. Har prøvd flere typer pærer opp gjennom årene, men jeg er ikke i tvil om at Nightbreaker er de som lyser best. Philips bluevision er riktignok hvitere, men lyser ikke fullt så bra. Mye avhenger dog av lyktene på bilen din. På min gamle 97 Mercedes som jeg kjørte med for noen år siden, hadde det ikke så mye å si hvilke lyspærer jeg brukte; lyktene var elendig. Mens på min Honda Ridgeline er det derimot enorm forskjell på lyspærene, og lyktene (med Nightbreaker) lyser bedre enn xenonlyktene på min e91 BMW.
hermanoo90 Skrevet November 11, 2012 Forfatter Skrevet November 11, 2012 Helt enig. Uoriginal xenon både er dårlig, og ser dårlig ut. Har prøvd flere typer pærer opp gjennom årene, men jeg er ikke i tvil om at Nightbreaker er de som lyser best. Philips bluevision er riktignok hvitere, men lyser ikke fullt så bra. Mye avhenger dog av lyktene på bilen din. På min gamle 97 Mercedes som jeg kjørte med for noen år siden, hadde det ikke så mye å si hvilke lyspærer jeg brukte; lyktene var elendig. Mens på min Honda Ridgeline er det derimot enorm forskjell på lyspærene, og lyktene (med Nightbreaker) lyser bedre enn xenonlyktene på min e91 BMW. Nice, takk for info gutta! Skal kjøre en polish av frontlyktene, for å få dem til å bli mer klare og slippe ut mer lys. Har nok morknet litt siden 1997 og 255 000km
Krika Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Kjøpte meg nightbreakers, ble litt hvitere lys, lyste lengre og bittelitt sterkere. Disse er absolutt bedre enn standard. Torshov har også tilbud på dem, så passet bra =) Men til nestegang skal jeg se om jeg finner noe sterkere og som er lovlig =) Kjøpte meg disse på torshov i dag, mye bedre lys en de pærene jeg hadde fra før. Takk for tipset!! Sent from my iPhone using Tapatalk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå