GeoRob Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 Hei! Jeg var i går og hentet min "nye" 2010 mod. e91 320Dat. Da jeg var og prøvekjørte bilen var jeg ikke akkurat superfokusert på om tre barneseter får plass i baksetet (jeg har tre barn i alderen 2-6 år). Det var liksom andre ting jeg var mer interessert i. Vel, tre barneseter går absolutt ikke inn i baksetet på en 3-serie, ferdig snakka! Når det da viser seg at det ikke går an å skru av airbag'en i passasjersetet forran, begynte kona og surne skikkelig. Blir ikke mye "butikk" å få hjemme før jeg har fikset dette for å si det sånn... Har en Auda Q5 og en annen skramleholk det går an å frakte unger i så lenge, men bør få dette fikset rimelig snart. Så, er det noen som vet hva en ettermontering av slikt kommer til å koste meg? Går det an å montere selv og kode om selv, eller er det bare proffene som fikser dette? Fint om noen vet noe, så kanskje jeg kan fortelle kona noen gode nyheter, smøre opp med par glass vin og håpe på godt vær. Mvh Georg.
///MoePower Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 Det er ikke verre enn at man bryter kretsen/ledningene ut til airbagen på passasjersiden. Men du må koble inn en motstand istedenfor airbagen for ikke å få feilkoder/varsellampe. Biler med original on/off bryter har ofte integrert motstand i bryteren. Hvis du snakker med din lokale BMW forhandler vet de nok hva som må til. Jeg kan ikke tenke meg at dette er dyrt å få gjort på verksted, men det er ikke vanskelig å gjøre selv heller dersom du får tak i en bryter og/eller motstand med riktig ohm-verdi. Jeg har gjort denne jobben selv (ikke på BMW) så husfreden trenger du ikke å bekymre deg for..
awt Skrevet November 10, 2012 Skrevet November 10, 2012 Her er koblingsskjemaet til denne bryteren, og her er litt teknisk informasjon. Dette fant jeg her om du vil kikke litt selv. Ser ut som om selve bryteren har delenummer 61319196886. Denne bryteren benytter bilens nøkkel, så det er godt mulig det trengs litt programmering i forhold til det. Ifølge koblingskjemaet bør det ikke spille så stor rolle hva en benytter, så det kan hende en vanlig bryter gjør jobben. Ser også ut som om det er et ettermonteringssett for dette, delenummer 61310400037.
GeoRob Skrevet November 10, 2012 Forfatter Skrevet November 10, 2012 Takker og bukker! Ser ut som den sure nedbøren muligens vil gli over og at solen en dag skal skinne igjen... Illsint nordlending i heimen låter noe fryktelig, bare mildere bromming nå heldigvis... Jeg får ringe nærmeste delepusher og høre når kirurgen har tid. Takk så mye nok en gang!
GeoRob Skrevet November 21, 2012 Forfatter Skrevet November 21, 2012 Vel, da fikk jeg etter mye om og men svar på dette... Bilia Hønefoss skulle ha kr 17.000,- for å ettermontere bryter og varsellampa i taket. 600 for bryter, 6000 for boksen med lampa i taket og 6000 for ledningsnettet. Resten da for jobben. Snakk om steinhøgg! Blir ikke godstemning i heimen på en stund nå... Georg.
DashPilot Skrevet August 28, 2019 Skrevet August 28, 2019 Ser at dette er lenge siden, men skal gjøre dette på min bil nå. Bryteren får jeg tak i for noen hundrelapper. Noen som vet om det bare er plug and play? Det ligger allerede en kontakt bak der bryteren settes inn som det bare er å ta ut av klipsen.
Truls 87 Skrevet August 8, 2020 Skrevet August 8, 2020 Hei Gammel tråd, men jeg vurderer kjøp av en Z4 og er avhengig av denne funksjonen selv. Ikke mange av Z4ene som har dette ekstrautstyret. Hva ble enden på visa? Er det enkelt å ettermontere selv? Må man ha lampa i taket?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå