Hanspolden Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Skrevet Desember 2, 2012 må e ta av trykk slangen på vanosen?
tordah Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Hanspolden skrev: må e ta av trykk slangen på vanosen? ja. det er bare en helt vanlig banjobolt med en kobberskive på hver side null problem! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
e30 tic Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Tordah skrev: Eksosen må av ja Burde holde å skru den løs fra toppen, og lene den ut fra toppen. Jeg tok av hele fronten på min ja. for å få av frontplata må du ta av fangeren foran også, og skru av bjelken som ligger bak fangeren, så får du med radiatorerene på kjøpet når du tar den av Innsuget må bort, ja du trenger ikke å løsne dysene eller railen fra innsuget, dette tar du av i ett stykke. Fant spesialverktøyet btw http://www.kochtools.com/index.php?p=productid=100 Du løser ikke manifoilene inn mot toppen, men på di to "3 kant" flensene i bunn av manifoilene. mye mindre arb. Hvorfor skal fronten av btw? Vifte og radiator går jo lett ut uten å demontere front..
tordah Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 lettere å få av toppen når eksosen ikke er skrudd fast pluss at det er lettere å skru den av på toppen. Jeg tok av fronten fordi Jeg skulle bytte frontplata. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
///Naitsirk Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Tordah skrev: lettere å få av toppen når eksosen ikke er skrudd fast pluss at det er lettere å skru den av på toppen. Jeg tok av fronten fordi Jeg skulle bytte frontplata.Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Ja for all det, mye lettere å skru av 24 stk muttere hvor du må slite av deg handa for å komme til flere av dem, kontra 6 stk muttere som tar en brøkdel av tiden Topp paknings bytte bruker jeg mellom 4 og 5 timer på en slik type motor og det innebærer at man må være litt fornuftig med tanke på hva man skrur av og ikke. Løsne 24 bolter kontra 6 er ikke veldig fornuftig mener jeg.
e30 tic Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Jaja for all del. For ikke å nevne kostnaden med 6 nye eksospakninger kontra 2.... Jeg hadde hjelp når jeg skiftet på min b28 siden jeg ikke har vært borti vanos og kam kjeder før. Men skulle gjerne likt å sett en video der du skifter pakning på en m52 inkl rengjøring av topp og blokk på 4 timer
Hanspolden Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Skrevet Desember 2, 2012 hva er neste steg nå da? å hva gjør jeg med vanosen?
///Naitsirk Skrevet Desember 2, 2012 Skrevet Desember 2, 2012 Vri på veiva med klokka så spretter den ut.. (sett forfra)
///Naitsirk Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Skru av kamdrevene, skru av kjedestrammer til ytre kjede og deretter skru ut skinna til veivkjeden , løsne veivkjedestrammer og ta av kjede fra veiv, skru ut to torxbolter i registerdekselet. Har du vektøy som kommer til toppboltene uten å fjerne kambrygga så sparer det deg mye tid, hvis ikke må du av med kammer og kambrygge.
Hanspolden Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 vri på veiva med klokka? allså sette på en 22mm kopp framme på remhjulet og vri med klokka så vil den "plata" sprette ut?
///Naitsirk Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 Ja. Du skal egentlig bruke denne til å montere/demontere vanosenheten. Demontere går fint uten, montere korrekt derimot uten det verktøyet kan bli en liten nøtt. For å ikke snakke om det å teste korrekt innstilling av vanos når du har montert. Dette gjøres med å sette trykkluft der hvor oljetilkoblingen er og så aktivere solenoiden med strøm. Forflytnningen av homeposisjons giveren skal være minst 8,5mm i x-retning.
Hanspolden Skrevet Desember 3, 2012 Forfatter Skrevet Desember 3, 2012 ///Naitsirk skrev: Vri på veiva med klokka så spretter den ut.. (sett forfra) må jeg låse veiva før jeg begynner å vri i rundt?
tordah Skrevet Desember 3, 2012 Skrevet Desember 3, 2012 ///Naitsirk skrev: Tordah skrev: lettere å få av toppen når eksosen ikke er skrudd fast pluss at det er lettere å skru den av på toppen. Jeg tok av fronten fordi Jeg skulle bytte frontplata.Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Ja for all det, mye lettere å skru av 24 stk muttere hvor du må slite av deg handa for å komme til flere av dem, kontra 6 stk muttere som tar en brøkdel av tiden Topp paknings bytte bruker jeg mellom 4 og 5 timer på en slik type motor og det innebærer at man må være litt fornuftig med tanke på hva man skrur av og ikke. Løsne 24 bolter kontra 6 er ikke veldig fornuftig mener jeg. hva du gjør, og hva du foretrekker er opp til deg. jeg syntes det var lettere å skru den av på toppen må ikke slite av seg hånda heller hvis man bruker riktig verktøy Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Hanspolden Skrevet Desember 4, 2012 Forfatter Skrevet Desember 4, 2012 har noen dålige bilder, måtte av med den ene kammakslingen men nå er d vell bare å bytte pakning å skruve opp igjen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå