jepp101 Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 God morgen, For ca. 2 månder siden skulle jeg gjøre en motorvask på bilen, gikk i gang og spylte motoren "lett" med en høytrykksspyler uten å dekke til coil etc. Ikke lurt. Når jeg skulle starte bilen ville den ikke starte uten gasspådrag, slik er den fortsatt og den går ujevnt på tomgang nesten som om ene cylinderen fusker/ikke tenner skikkelig. Jeg har ilag med en kompiss type mekaniker tatt ut ledninger fra coil og tennplugg og sjekket hver ledning (ta ut/inn) og sjekke om motoren går bedre samt sjekke for fukt uten resultat. Videre har jeg prøvd og teste nye tennplugger uten resultat. Under kjøring merker jeg av og til en "pipelyd" under gasspådrag fra lavt turtall. Den gir seg etter en liten stund. Høres nesten ut som fars gamle arbeidsbil type Hiace når den er kald. Jeg har også merket litt tikkelyd/pipelyd av og til i oppoverbakker. Samt virker det som om bilen ikke blir skikkelig varm må stå på tomgang en stund før den går opp til vanlig temperatur, ivertfall i følge måleren. Tenkte jeg skulle prøve med en ny coil kan dette være problemet? Eller er det luftmassemåleren? Hva annet kan være galt med bilen..? Har en delebil som jeg kan plukke litt deler av men er ganske grønn på området så alle tips og råd taes imot med stor takk! Lurer også på om noen pærer i speedometeret er gåent, lyset der bensinmåleren er virker veldig svakt eller er dette slik det skal være?
Hpi Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Du har ikke fått fukt i hjernen når du tok motorvask? Dette er jo et kjent E36 problem
jepp101 Skrevet November 12, 2012 Forfatter Skrevet November 12, 2012 Hei, vi prøvde og koble den til pcen, fikk koblet opp og alt fungerte kan det fortsatt være hjernen? Koblet ut luftmengdemåleren(eller noe lignende følgte ikke med akkurat da og jeg har ikke skrudd mye) mener jeg og da ble motoren veldig ustabil men vi fikk opp feilmelding om dette men ingen andre feilmeldinger...
Hpi Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Ville uansett prøvd å spraye på litt elektrorens på printkortet i hjernen for å fjerne eventuell fukt så har du ihvertfall prøvd det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå