Gå til innhold

E34 vil ikke starte, prøvd med nytt relee OG MER || BILDER

Anbefalte innlegg

Skrevet

E34'en sto inne og ute i rundt om 6 måneder, skiftet så toppen med nye pakninger osv, alt var gjort skikkelig, ingenting var glemt!

Så når alt var sammen, batteriet koblet på, så ville den ikke starte, kinnet bare. Kjørte strøm på pumpen, og den svivte. Prøvde også og kinne med tjuvkobling på bensinpumpesikringen, det funket heller ikke. Sjekket om det kom strøm til sikringen, og det gjor det ikke. I releeboksen på høyre siden framme (der bensinpumpereleet er) funket bare det kvite releet. Det blå som sto helt yttert var dødt, og det samme med det oransje som var i midten. Skiftet så ut det oransje med et nytt relee fra BMW-forhandleren her (et lysegrønnt et) og byttet det ut med det oransje. Ingen lykke der heller, pumpen svivte ikke. Prøvde også å bytte den blå med den oransje, den grønne med den blå, alle mulige kombinasjoner. Fortsatt helt dødt.

Tok så opp railen og sjekket for lekkasjer eller om det kom noe bensin ut, og det gjor det ikke (dette var når jeg hadde tjuvkoblet pumpen så den svivte). Så railen skal da være tett, TROR JEG! Det hørres ut som trykk blir slippt ut en plass rett rundt dyse nr.2, men når jeg kjenner etter for luft eller bensin som kommer ut, er det ingenting.

Prøvde også med booster for å se om det bare var starteren som slet litt, men det hjalp heller ikke.

Sensorene som står på blokken nå, har låget ute en stund, så da lurer jeg på om en av disse kan være defekte?

Har også 2 ting jeg ikke har helt funnet ut hva er til enda, som jeg har bilde av.

Denne lurer jeg en del på.. finner ikke en slange som passer på den, og vet heller ikke hvor den skal. Kan dette være problemet? Den står på fuelrailen.

wrshghdnvsvyq38zglhy.jpg

Ligger jordingene rett?

9j6mntn2qxppseraslrz.jpg

Lurer også en del på hva denne er til! Viss jeg ikke husker feil så kom den fra ledningsnettet, men jeg finner ingen plass på blokken den passer.

kv36zcuw0tmy3c3zf5ik.jpg

Skrevet

Jepp, var nettopp ute nå og prøvde med litt startgass og forskjellig. Er dårlig tenning på pluggene, så skal skifte de, og så få tak i den vakumslangen. Takker for svar! Tror jeg skal klare meg nå :-)

Skrevet

Fikk den utrolig nok til å gå! Men det klirrer, pågrunn av at den ikke får byggd opp oljetrykket, og det er fordi det kommer olje ut en plass framme. Det er under toppdekselet, og det kommer såpass mye ut at når den går så "yrer" det olje framme. Ingen andre plasser det kommer ut, bare der framme. Såg på et bilde på denne linken, noen som tror det kan være en av disse som ikke er i?

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ine_block/

4, 5 og 6 tenker jeg da på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...