SeiKo Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Kjøpte meg nylig "ny" E46 2002 mod, men har oppstått en litt lei greie her. Airbaglyset slår seg på sånn dann og vann uten at jeg skjønner hvorfor. Dette skjer enten det sitter folk i setet eller ikke. Søkte etter feil og slettet disse. Da gav det seg for en stund, men så var det på an igjen. Andre som har erfaring eller forslag? Kan ikke helt se at det er sensormatten som er røket. Da ville vel lyset kommet på hele tiden og ikke bare sånn innimellom. Har og problemer med varmetrådene i bakruten. Sikringen er hel og releet slår inn når jeg slår de på, men de blir ikke varm. Releet eller en ledning som kan være røket? Håper på svar da dette er ting som begynner å bli litt plagsomt og som et verksted kan finne på å ta seg VELDIG godt betalt for... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Enkleste er å lese feilkodene istedet for bare å slette de. Det kan gjerne være releet som er gåent, dette må du da sjekke. Tenker da på at selv om det tikker i det, så kan det være kontaktene inni dette er brent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Vanlig irriterende feil på E46....antagelig ledningsbrudd til passasjersensoren. De brukte sprø materiale på ledningene men de rettet på det ved facelift. Spørs om din er omfattet av det. Ta Og mål motstand i kabel fra passasjersensor under setet. Aldri gjort det selv men kjenner til problemet. Selvfølgelig kan det være andre ting men et lurt sted å begynne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Jeg har facelift og mener bestemt denne matten er blitt byttet på bilen tidligere en gang da det ligger feilkode på denne i historiske data. Ta heller en diagnose enn å begynne å tulle med kablene på setet. Det er mer enn bare setematten som gir feilmeldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeiKo Skrevet November 13, 2012 Forfatter Share Skrevet November 13, 2012 Feilkoden gjaldt airbag på passasjersiden. Eneste som stod. Er det lett å komme til releet eller må hele veggen bak plukkes ned? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeiKo Skrevet November 13, 2012 Forfatter Share Skrevet November 13, 2012 Vanlig irriterende feil på E46....antagelig ledningsbrudd til passasjersensoren. De brukte sprø materiale på ledningene men de rettet på det ved facelift. Spørs om din er omfattet av det. Ta Og mål motstand i kabel fra passasjersensor under setet. Aldri gjort det selv men kjenner til problemet. Selvfølgelig kan det være andre ting men et lurt sted å begynne. Tenker du da på ledningen som går fra pluggen til matten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rekorden Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 Hvor releet sitter kommer litt an på hvilket chassis du har, men du kan se litt her: http://wds.spaghetticoder.org/en/e46/Co ... ger_relay/ Jeg er også rimelig sikker på at du ikke vil få noe varme i trådene uten at motor er igang. Hvis du kan vente til neste uke kan jeg være behjelpelig med å sjekke feilkodene på bilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå