Gå til innhold

Diverse spm. om min nye E39 520i Touring


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ny(aktig) BMW-eier her med diverse spørsmål.

1. Fjernstyrt sentrallås funker alltid når jeg skal låse opp bilen, men sjeldent når jeg skal låse bilen, nøkkelen blinker ett kjapt lite blink hver gang jeg trykker på en valgfri knapp, men det er ikke alltid at den vil låse, hva kan problemet være?

2. Hva er dette? (i hanskerom)

WP_000211.jpg

3. Hvorfor begynner blinklyset å lyse om parklyset er gåent? Jeg får ikke feilmelding i instrumentpanelet.

WP_000245.jpg

4. Er det noen gode steder jeg kan kjøpe en strøken bakluke til disse bilene?

Eller er det bare å scoute finn.no og vrakhandlere?

5. Er det mulig å programmere det slik at jeg kan ha US-blinkers sammen med vanlig parklys?

6. Motoren har et veldig ujevnt moment/drag. Den er veldig dau opp til 4500 rpm, og etter det virker det som alle hestene og moment har kommet tilbake. Merker svært stor forskjell, det nøkker godt i sonen fra 3500 til 4500 rpm.

Kommer sikkert med flere spørsmål ved en seinere tid ;)

Skrevet

1: Dårlig batteri kanskje? Hvilken type nøkkel er det?

2: Lommelykten kan kjøpes på ebay, betalte 70 kr for min :mrgreen:

3: Blinklysene lyser fordi parklyspærene er "gåen", dette fungerer som en sikkerhetsfunksjon :)

4: Ja, finn, høggeren, finndel.no osv :)

5: Det er ingen problem :)

Skrevet

Min nøkkel var akkurat lik på min e39 (har samme nøkkel som din). Stakk innom bavaria/bmwforhandler og hadde nytt batteri innen maks to minutter. Kostet ikke mye heller og jeg ville heller la de gjøre det siden jeg mener å ha lest at hvis man bruker for lang tid ved bytte må nøkkelen pares med bilen igjen.

Gratulerer med kjekk bil!

Skrevet

Er ingen problemer og pare nøkkelen med bilen igjen.

Nå husker jeg ikke helt hvordan det var, men man slår på tenninga, og av igjen mens man holder inne noen knapper på nøkkelen, og venter til den låser seg eller noe slikt.

Prosedyren finst på nettet :)

Skrevet

Nytt spørsmål:

6. Motoren har et veldig ujevnt moment/drag. Den er veldig dau opp til 4500 rpm, og etter det virker det som alle hestene og moment har kommet tilbake. Merker svært stor forskjell, det nøkker godt i sonen fra 3500 til 4500 rpm.

Skrevet

Min 520d blei så god som ny når eg skifta veivhusventilasjonsfilteret. Rekner med bensinmotoren har det samme filteret. Min hadde særdeles ujavn gange før bytte.

Skrevet
Nytt spørsmål:

6. Motoren har et veldig ujevnt moment/drag. Den er veldig dau opp til 4500 rpm, og etter det virker det som alle hestene og moment har kommet tilbake. Merker svært stor forskjell, det nøkker godt i sonen fra 3500 til 4500 rpm.

Holder en knapp på defekt vanos.. les litt mer om problemet her http://www.beisansystems.com/

Skrevet

Har jeg Singel eller Dobbel VANOS?

Iflg. vognkort ble bilen registrert for første gang 19/07-99 i Tyskland

Skiltnr.: PP49439

EDIT: Iflg. Autodata har jeg motorkode: M52-TUB20

Da antar jeg at det er Dobbel VANOS... ;)

Skrevet

Er bare å kjøpe inn det du trenger og fikse, det finnes alt hva du trenger hos beisansystems. Følg den guiden til punkt og prikke så har du ny motor igjen ;)

Skrevet

Da var O-ringene bestilt.

Må vel finne resten av delene på Bavaria da?

vanos gasket (11-36-1-433-817) 6.73/each

2 x vanos oil hose/pipe washer (32-41-1-093-596) $.25/each

Kanskje også 15 x valve cover bolt grommet (11-12-1-437-395)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...