internetdude Skrevet November 14, 2012 Skrevet November 14, 2012 Har nettopp kjøpt en e38 740ia-95, og det tar vanvittig lang tid før det skifter fra varmt til kaldt og omvendt i varmeapperatet. Er manuelt 2 sone anlegg og det er likt på begge sider. Alt virker som det skal, blåser både varmt og kaldt, men tar som sagt veldig lang tid før det skifter om. Er dette tegn på at den ekstra elektriske sirkulasjonspumpa er gåen?
Robin L Skrevet November 14, 2012 Skrevet November 14, 2012 er vell helle vannventilene som er trege tenker jeg. ligger ikke de i det rommet hvor bremseveskebeholderen står? til høyre helt innerst i motorrommet. eller så står de på utsiden av dette "rommet".
internetdude Skrevet November 14, 2012 Forfatter Skrevet November 14, 2012 Hva kan en gjøre med det, vil de løsne og gå seg til av seg selv? Mulig bilen ikke har vært brukt så mye i det siste.
Hemidog Skrevet November 14, 2012 Skrevet November 14, 2012 Jeg byttet varmtvannsventilene på min e38 fordi gummipakningene var gåene, en gjengående ting på disse bilene. http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=892984
internetdude Skrevet November 14, 2012 Forfatter Skrevet November 14, 2012 Dæven, de så ikke bra ut Får gi det litt mer tid så jeg får kjørt bilen litt mer, så jeg er helt sikker på hvordan det virker med tanke på hvor kaldt og hvor varmt det blåser osv. Men så langt så virker det på meg som det er både full varme og kulde effekt, er bare at det tar vanvittig lang tid før det endrer seg, og enda lengre tid før det er gått helt over til full kulde, eller full varme.
internetdude Skrevet November 17, 2012 Forfatter Skrevet November 17, 2012 Flaut å si det men det var jaggu opperatør feil Da det er så veldig mørkt om dagen og jeg har kjørt den mest om kvelden fram til igår, og fordi alt lys i varmeapperatpanelet er borte, har jeg ikke sett at det er full varme/defrost på trinnet etter 4 på vifta + at den kaldt/varmt justeringen oppe på ventilasjonsluka også har mye å si. Alt funker som det skal på dagtid når det er lyst Og hvis noen lurer har jeg kun hatt 728n i noen få dager, og ikke kjørt mye med den heller, og ikke hatt noen andre BMW med samme system før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå