internetdude Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Har kjøpt en e38 740 hvor den ene framdemperen er gåen. Det var vel BS bildeler som tok inn dette før(fikk svar på mail at ikke har FK, ikke noe mer info), er det noen andre som er store på FK i Norge nå? Misstenker at det er noe Koni dritt som sitter inni der, hvis jeg tar ut demperen vil det da eventuelt være ett standard Koni nummer på de, slik at jeg bare kan bestille den gjennom Koni importøren? Eller gjøre det samme hvis det er en annen produsent? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 17, 2012 Forfatter Share Skrevet November 17, 2012 Fant en Engelsk forhandler på nettet, etter hva jeg kom fram til har jeg Kønigsport siden fjørbeina er gullfarget og demperene er justerbare. Noen som kan bekrefte dette? Etter hva jeg skjønte på den siden fantes det kun 2 forskjellige demperinnsatser til alle typer FK høydejusterbare fjørbein, hvor forskjellen på disse 2 kun var kvalitet, stemmer dette? Er jo fult mulig og hadde vært en enkel måte å gjøre det på. Har sendt de en mail ang dette men ikke fått noe svar enda. Mine fjørbein er forøvrig merket med FK G124. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 17, 2012 Forfatter Share Skrevet November 17, 2012 Hendvendelsen min til det engeske firmaet ble videresendt til FK i Tyskland, fikk svar fra de nå. Han trengte å vite hvilke hovedfjører som satt på bilen før han kunne gi meg pris på demperen. Så nå ser det ut for at jeg endelig får tak i en ny demper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 av nyskjerrighet, hvordan er det å kjøre med disse justerbare demperene? jeg har fk uten og det er sykt stivt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 17, 2012 Forfatter Share Skrevet November 17, 2012 Det kjennes som å kjøre med gule Koni(noe jeg er ganske sikker på at det også er) Ingen demping på vei ned, kun på retur så det blir litt jalla. Men fjørvalget kjennes ikke så ille ut syntes jeg, og når jeg får 2 fungerende dempere tror jeg at jeg blir rimelig fornøyd med det jeg. Hvis du har samme fjører som meg og for svake dempere kan det være grunnen til at du syntes det er stivt. Blir litt det samme som å kjøre med gåene dempere, slår, spretter og banker og virker veldig stivt. Kraftige dempere gir komfort og gjør at det ikke virker så stivt. Selvfølgelig hadde det blitt både bedre grep og ikke minst utrolig mye bedre komfort, hvis de hadde brukt dempere som også demper på vei ned. Men dette sitter på bilen og gidder ikke bruke en haug med spenn på nytt sett, når jeg bare trenger en demper. 740n skal ikke bli en racebil uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 17, 2012 Forfatter Share Skrevet November 17, 2012 Fikk svar isted når jeg oppga litt mere info(uten kg på fjører) at prisen var 111€ pr demper, 29€ i frakt. Kommer til å bestille 2 stk så har jeg en i reserve, ev hvis jeg syntes den andre er litt sliten etter jeg har montert den nye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
internetdude Skrevet November 30, 2012 Forfatter Share Skrevet November 30, 2012 Nå er de på vei oppover med DHL, hadde de ikke på lager og det hadde heller ikke Koni, så det ble litt ventetid. Men veldig imponert over servicevennligheten og håndteringen fra FK Tyskland! Er det noen som trenger deler eller har lyst på ett FK sett, kan jeg virkelig anbefale å kjøpe det direkte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå