Gå til innhold

SuxXx e30 325ix Kompressor + PlastiDip

SuxXx
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor mye trykk får du fra denne kompressoren?

Vi er ikke helt sikre på hvor vi lander med trykket. Kompressoren er god for masse på denne motoren. Men håper jeg treffer mellom 0,5 og 1 bars overtrykk, uten for mye justeringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide med en liten update her.

Fikk laget ferdig øvre del av kompressor festet pluss innsugsflens til kompressoren.

Her kommer litt bilder :)

Denne kommer godt med foran en lang mekkedag! :)

gbdhlzmtaa025lop7cil.jpg

Har borret ut hull til forhøyning på kompressoren (oljeskruen)

u06kt8ty372fmh62uwej.jpg

nhqm19lzh8c9fj0kedrf.jpg

iv59h7aroxeqwfs6njkz.jpg

e40j2ft2d9yw7tflsdv6.jpg

Pusset den ren for malingsrester :)

zb1tqozx51wpqjp57y60.jpg

55ugmozdapmzwdhffvrb.jpg

Prøvde den på motoren og den passet helt perfekt!

9rigivia7apnvws6ittx.jpg

ngg6zkjwzvhg905m4ib4.jpg

uzlwkei9hkithak2l40n.jpg

Har laget hull for lufting mellom kompressor og grenrør. Skal stjele luftingen til høyre frambremse nå i vinter, for å kjøre luften inn her... :) Dette i tillegg til eksosbandasje, så bør det ikke bli noe problem med varme fra eksos i vinter ihvertfall.. Kanskje heller finne på noe lurt til sommer sesongen! :)

7tat57f4ubb005x65nsb.jpg

god3ye56vykzbyoyh8vz.jpg

jqqu1yhyi5qwj7j07e9w.jpg

1epxh9ohaack2i6s92n8.jpg

e3huyphamqvh8kcooxnm.jpg

qftf75uvk5fhwwli3ou5.jpg

Fikk også laget innsugsflensen til kompressoren.

fe9xds9l3ggrnzhuhh5d.jpg

pn8bf27xvg86ayt7bbb6.jpg

22hq5p3yqo7p8g8inyv4.jpg

Satser på litt jobbing mellom julemiddager og helligdager... Hadde vært fint å få testkjørt litt også før Sigdal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft med presse på m20. Skal du kjøre med cooler hadde det vel vært en idè å blende den nye åpninga i innsuget igjen å kjøre samme rørgate som man gjør med turbobygg ?:)

Med intercooler i front, er det uten tvil det greieste å kjøre samme rørgate som ved turbo bygg...

Men i dette tilfelle blir det ikke intercooler, foreløpig.. Som EDH nevner her, så skal vi kanskje gå for vann/metanol insprøytning hvis vi måtte trenge. Til sommer-sesongen får jeg heller se om man kanskje skulle investere i en vannkjølt intercooler, som ble nevnt tidligere i tråden. Den er hvertfall plassbesparende!

Med den braketten der, må du huske en avstiver i bakkant...

Avstiver i bakkant kommer! ;) vet bare ikke helt hvor og hvordan enda... Må bare få prøvemontert litt først :)

wow christer! trodde ikke du skulle dra det så langt med vinterbilen!! :D blir moro å se sluttresultatet ;)

Hehe, fant utav at jeg måtte ha litt mer krutt på Sigdal... Alle andre trimmer jo så fælt, så kan jo ikke være så mye dårligere.. :)

Er spent på resultatet selv! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig! Var ikke mye tykkelse på den braketten din, men med en forsterkning i bakkant går det nok fint.

ang kjøling så bør du ha en luftkjøler av et slag eller som du nevner metanol/vann innsprøytning.

Fant dette på nett etter et kjapt søk

Roots is much less efficient and creates more heat than a centrifugal blower.

The roots compresses the air to such and extent that it becomes much much hotter than the centrifugal (adiabatic efficiency). That is why over 8 or so psi you would really have to have an intercooler on a roots, it just beats up the air too much.

så noe ala denne ville vært perfekt for ditt oppsett: http://www.ebay.com/itm/Universal-9-25-x9-x3-5-Liquid-Water-to-Air-Intercooler-/140495363954?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item20b62d1f72

Blir spennende dette, jeg følger med 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet litt videre på prosjektet :)

Fikk bygd om luftmengdemåleren, 535i hus med 325i el. kort og kontakt.

hnq0ussil8b79r8jqmh7.jpg

Prøvemontering for å se hvordan det blir, ser bra ut dette..

epgvngxtuo387jw39yf5.jpg

firuldo93zmt3oo0wzi6.jpg

amepwhzbn79r0hahcf6t.jpg

Har også fått laget innsuget til kompressoren. Denne skal modifiseres litt, da vi skal ha et 3" gasspjeld festet på denne..

7s97zxgknruzm89zti6z.jpg

Her ser vi at vi må "space" ut kompressorhjulet rundt 8-10mm..

mfsnni59f2xz9vi6n2cf.jpg

Når jeg tok av hjulet, fant jeg utav at det var offset på det, slik at jeg "tjente" inn 6mm ved å snu det. Så da trengte jeg bare en skive til spacing..

xqgixfmjuysbd25e2nk3.jpg

4yv0un0jwtm2c191i9we.jpg

jkwayr35ad6hc9sl7exq.jpg

1xvzvuhfh8a3bauplgfe.jpg

Her er det orginale spjeldet

lfv1mq3uavufq7e3jdis.jpg

Det var litt tykkelsesforskjell på akselen til TPS giveren, fra det orginale til 3" spjeldet.

hyumowkp0cgdy5tsvovz.jpg

Dette ble fikset i dreiebenken...

la9gmq0pac53l89znss5.jpg

Måtte åpne kompressoren for å legge ny pakning etter å ha løsnet boltene..

t3k3exnwizyy3w5ps4g9.jpg

s7shk4glndfmsqekqpp2.jpg

1gxvivgr6jptbjrn1xm1.jpg

lkqa2qvoso9yuf5mj9m0.jpg

Montert sammen igjen med paknings silikon.

Fikk også laget meg nye pinnebolter til kompressoren, slik at den kunne festes til braketten.

ifgo5g8ehtaugytx69es.jpg

Blir litt fri fra skruingen i jula nå, men satser på fort fremgang på nyåret :)

God jul folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi hatt en skikkelig arbeidsøkt på prosjektet, og kommet et GODT stykke på vei.

Har en stooor bilde-update på lager, men rekker ikke denne i dag før det blir Feiring av det nye året ;)

Legger ut en bildeserie i morgen hvis jeg rekker! GODT NYTTÅR alle mann!! :D

Her har jeg en liten start på bildeserien...

Ny bremseskive montert

wt0aq9jh2h6qzmu7ae6f.jpg

Pusset ned og malt opp kalipperene, skal overhales med nye pakninger også før kjøring...

h8a7fsm8rbf04x8fnqd7.jpg

Da er 535 massemåleren på plass, passet nesten rett i filterhuset, måtte bare lage en liten brakett. Denne er det ikke showfinish på altså! Men med litt svart lakk så ser man den sikkert ikke så godt :)

gwl8cm3yb73e7sbpof6o.jpg

ewlcm1sa4bd0ognk57um.jpg

Her skal rørgaten gå...

mo2hrsm8qquvsok929yf.jpg

MER KOMMER, I 2013!!!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...